Wat: Kortingsacties
Wie: Rens van den Berg en Bart Oosterholt
Daagt uit: Groupon
Sinds: 2010
Medewerkers: 91
Rens van den Berg en Bart Oosterholt dagen Groupon uit met een vergelijkbare dienst – hyperlokale marketing voor kleinzakelijke bedrijven. Toch doen de Brabanders doen het naar eigen zeggen mooier, goedkoper en beter dan de Amerikaanse gigant. Ze gaan er vooral prat op dat gebruikers dankzij Social Deal écht klanten kunnen binden, in plaats van de eenmalige koopjesjagers.
“Wij hebben ons concept ontwikkeld met het oog op de ondernemer, zodat hij altijd verdient aan zijn marketingcampagne bij ons, volledig ontlast wordt van administratieve rompslomp én de mogelijkheid heeft om grip te houden op zijn door ons nieuw verkregen gasten. Daarnaast weten wij dalmomenten, waar elk bedrijf mee van doen heeft op te vangen.” Sinds de start in 2010 hebben ze tegen de 30 miljoen omzet gegenereerd voor gebruikers in Nederland en België en wordt ook de markt in Duitsland voorzichtig verkend.