Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2016

Proforto

Wat: webshop voor bedrijfskleding
Wie: Jelle Gudden en Rik Burgersdijk
Daagt uit: traditionele bedrijfskledingbranche
Sinds: 2013
Werknemers: 22

Met hun webshop in bedrijfskleding zijn Jelle Gudden en Rik Burgersdijk in nauwelijks drie jaar uitgegroeid tot een speler met een miljoenenomzet waar de gevestigde orde rekening mee dient te houden. “Wat wij doen is geen rocket science, maar de markt voor bedrijfskleding is versnipperd en er werd nog nauwelijks iets online verkocht,” zegt Gudden.

Je mag Proforto wat hem betreft best de Coolblue van de bedrijfskleding noemen: een breed assortiment, goede klantenservice en snelle levering staan voorop. “Nu wij bij veel van onze leveranciers in de top vijf van afnemers staan, merken we wel dat we serieus worden genomen.”

Met groeifinanciering wil Proforto Europa in. “Binnen 5 jaar hopen we een omzet van 100 miljoen euro te halen.”