Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2016

Hotelchamp

Wat: hotelreserveringen
Wie: Kasper Middelkoop en Kristian Valk
Daagt uit: Booking.com en online reisbureaus
Sinds: 2015
Medewerkers: 30

Kasper Middelkoop en Kristian Valk dagen het duopolie van Expedia en Booking.com uit met een online systeem waarmee hoteleigenaren simpel rechtstreekse reserveringen kunnen uitlokken en afhandelen. Zonder een website te hoeven ombouwen, en zonder de soms stevige commissie van de grote boekers maar met een prima vindbaarheid online.

“Hotels zijn in grote mate afhankelijk van online travel agencies: momenteel worden 4 op de 5 online hotelboekingen in Europa gedaan via die global giants. Intussen stijgen de commissies die hotels aan ze moeten betalen, tot soms wel 30% per boeking per nacht. Ten derde zagen wij dat hotels grote moeite hebben met het overtuigen van hun website bezoekers zodat zij rechtstreeks bij het hotel boeken. Er is een wereldwijde behoefte aan een gezondere balans tussen directe boekingen en boekingen via derden, met Hotelchamp willen we dit realiseren.”

Daar helpt de state of the art cloudsoftware van Hotelchamp bij. “Die zet je heel eenvoudig aan het werk, met slechts 1 regel code op je website en is alleen al daarmee uniek in de markt. Maar de kracht zit hem erin dat we bestaande websites kunnen personaliseren waardoor meer directe boekingen worden gegenereerd.” Na een paar maanden heeft Hotelchamp al honderden hotels aangesloten in meer dan 21 landen op 4 continenten.

Middelkoop wil snel doorgroeien naar tienduizenden hotels en de standaard worden voor ‘hotel persuasion marketing software’. In een eerste ronde haalde Hotelchamp 1,75 miljoen op bij informals. Per maand neemt hij 4 nieuwe krachten aan. “We zijn momenteel de salesorganisatie aan het uitbreiden met als doel zoveel mogelijk hotels aan te sluiten in zo kort mogelijke tijd. Door de markt in dit tempo te veroveren, wordt Hotelchamp de standaard voor ‘hotel persuasion marketing software’.