Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2016

Double Dutch Lingerie

Wat: lingerie op maat
Wie: Marjolein Oomen
Daagt uit: Victoria’s Secret c.s.
Sinds: 2015
Medewerkers: 3

Move over, Marlies Dekkers! Marjolein Oomen bedient met Double Dutch Lingerie vrouwen die door een grote cupmaat  en een smalle taille moeite hadden een comfortabele maar modieuze bh te vinden. “Hun frustratie bij de zoektocht naar een goedzittende maar tegelijkertijd modieuze bh wil ik minder maken. Ik ben dit bedrijf begonnen uit eigen frustratie en wat ik ook zag bij veel vriendinnen om mij heen. Als je geen standaard cupmaat hebt, ben je vaak aangewezen op lingerie-speciaalzaken. Er zijn steeds meer bh’s voor vrouwen met cup D+ en een smallere taille maar bij elk merk heb je een andere cupmaat en elke bh heeft weer zijn eigen shape. Het is letterlijk huilen in het pashokje.”

Double Dutch claimt het eerste en enige customized lingeriemerk in Europa te zijn. “We hebben één shape, maar vrouwen kunnen deze bh in hun eigen stijl aanpassen. Denk aan NikeID, maar dan voor lingerie. Daarnaast zijn wij een van de weinigen in onze branche die niet aan massa-productie doen maar de lingerie op bestelling in Europa laten maken. Ik wil dat er niks wordt weggegooid en dat zoveel mogelijk duurzaam wordt gewerkt.”

Double Dutch ligt in lingeriezaken en verkoopt ook online. “Ik geloof niet meer in het openen van eigen winkels in deze tijd maar in het samenwerken met bestaande lingerie-speciaalzaken. Zo kunnen we de service van een goede lingeriewinkel bieden maar ook het gemak van online shoppen.” De verkoop is net een halfjaar op gang, maar is volgens Oomen veelbelovend. “Met een doelgroep van 1,2 miljoen vrouwen in Nederland die jaarlijks enkele bh’s kopen kan het snel gaan.” Op de rol staan een 3D geprinte beugel en uitbreiding naar het buitenland.