Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2016

Dag1

Wat: uitzendbureau
Wie: Maartje Daamen en Ingrid de Graaf
Daagt uit: uitzendbranche
Sinds: 2012
Medewerkers: 20

Maartje Daamen en Ingrid de Graaf nemen met Dag1 de gevestigde recruiters op de korrel. En dat doen ze, gezien hun snelle groei in verschillende steden, met succes. Dit jaar dringen ze zeker door in de top 80 van grootste bureaus. “In onze branche wordt lage kwaliteit geaccepteerd doordat de marktleiders generalisten zijn. Die zijn druk met het verdedigen van hun marktaandeel en sturen op KPI’s en volume. Dat de opdrachtgever en de kandidaat daardoor middelmatige dienstverlening krijgen is ondertussen door de klant volledige geaccepteerd. Ons doel; stop het accepteren van middelmatige kwaliteit”, zegt Daamen.

Bij Dag1 geen KPI’s. Dag1 zet in op waarde toevoegen aan de klant. “Dat is zowel de kandidaat als de opdrachtgever. Wij drinken geen onnodige kopjes koffie, stellen geen kandidaten voor die niet passen, leiden ons personeel beter op dan het branchegemiddelde én sturen op het resultaat: de baan voor de kandidaat óf/en de vervulling van de vacature. Elke vacature krijgt de aandacht die het nodig heeft en de recruiter bepaald zelf zijn pad naar succes.”

De manier waarop Daamen en De Graaf hun verschillende vestigingen aansturen, als startups met een eigen P&L-verantwoordelijk, maakt veel grotere concurrenten nieuwsgierig. En waarschijnlijk jaloers. “Staf en directie draaien rondom de teams en zijn faciliterend aan de verdere organisatie, zij komen nooit tussen de klant en de teams te staan. Sommige grote bureaus proberen het ook, helaas hebben ze uiteindelijk vaak het lef niet. Wij willen de markt veranderen door te laten zien en voelen aan klanten, kandidaten en opdrachtgevers, dat er geen ruimte meer is voor middelmatigheid. Waarde toevoegen of wegwezen.”