Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2016

cStrong

Wat: online marketing
Wie: Veronique Swinkels en Liset van Doorn
Daagt uit: grote mediabureaus
Sinds: 2014
Medewerkers: 3 Fte

Veronique Swinkels en Liset van Doorn begonnen cStrong uit frustratie: waarom moeten bedrijven voor marketing op social media, google en banners naar zo veel verschillende specialisten? De dames van cStrong hebben niet alleen de kennis over programmatic buying en real time bidding in huis, ze delen die ook graag en vermijden daarbij juist voornoemde krachttermen. “In de markt van automated trading en programmatic buying wordt veel technisch jargon gebruikt en in onbegrijpelijke taal naar de klant gecommuniceerd. Wij wilden het voor klanten inzichtelijk maken hoe programmatic goed kan worden toegepast en daarbij transparant zijn in werkwijze en prijsstelling.”

Ook met de ondoorzichtige prijsafspraken die van oudsher golden tussen bureau’s en uitgevers breken Swinkels en Van Doorn. “De klant had totaal geen zicht op marges en rendementen van mediabureau’s. Met programmatic en social is het mediabudget helder, de klant kan meekijken bij de inkoop en de prijs is voor iedereen hetzelfde.”

cStrong staat zich er ook op voor, dat het creatie en media met elkaar laat samenwerken. “Dat is een succesfactor bij online campagnes. Wij denken geïntegreerd, en wilden voor klanten inzichtelijk maken hoe ze online goed kunnen inzetten.” cStrong heeft vooral klanten in de culturele sector. “We zitten regelmatig in pitches met grote en kleinere bureaus. Bij de keuze voor ons merken we dat we vaak verder zijn dan de klant en dat onze stap-voor-stapaanpak erg wordt gewaardeerd. Wij krijgen klanten via andere klanten die ons aanbevelen.”