Wat: goedkope A-merken van drogisterij-artikelen, wasmiddelen en reinigingsproducten
Daagt uit: alle drogisterijen en supermarkten op de Nederlandse markt
SInds: 1 juli 2009
Omzet 2013: niet openbaar
Medewerkers: Geen
Laagste Prijsgarantie, staat er prominent op de website van de Op = Op Voordeelshop, met maar liefst vier uitroeptekens er achter. Twee woorden die indruk maken op de consument, want de filialen van Op = Op schieten als paddenstoelen uit de grond.
De eerste Op = Op Voordeelshop opende zijn deuren in 1997 in Klazienaveen. Dat was direct een groot succes, Op = Op heeft zich daarom tot 2009 uitgebreid naar twintig winkels. Op 1 juli 2009 namen Jos Venema en Vincent Alkema de formule over en groeiden door naar inmiddels meer dan tachtig winkels. Het concept is succesvol vanwege de lage prijs, en vanwege het feit dat het merk- of A-producten zijn.
De winkels zijn laagdrempelige qua prijs en presentatie. Simple and clean. Doelstelling is om de komende jaren nog veel meer filialen te openen; Venema en Alkema willen een grote speler worden op de Nederlandse markt, met een goede landelijke dekking.
Auteur: Yvette Bax