Wat: één loket voor alle mobiliteitsbehoeften
Wie worden uitgedaagd: de conventioneel denkende autobranche en (pechhulp)dienstverleners
Sinds: 1 oktober 2010
Omzet 2013: ‘Die is vertrouwelijk’
Medewerkers: geen
Blij dat ik Rij is opgericht als platform voor innovaties op het gebied van rijden. Van pechhulp (geen pech, geen premie) en goedkoper brandstof inkopen tot een tolbadge-service voor Frankrijk of een offerte-aanvraagdienst voor onderhoud. Gemak en financieel voordeel voor de gebruiker zijn de belangrijkste speerpunten. Oprichter Benno Nekeman: ‘Mobiliteitsdiensten zijn verspreid over heel veel verschillende bedrijven. Blij dat ik Rij biedt de automobilist één loket voor al zijn mobiliteitsbehoeften.’ Blij dat ik Rij boekte successen met onder meer een premievrije pechhulp, een APK-alert om APK-boetes terug te dringen en de import van de goedkoopste auto ter wereld – de Tata Nano. Een offertesite voor auto-onderhoud waarbij de consument een offerte kan uitzetten bij 3000 autobedrijven tegelijk slaat bijzonder goed aan. ‘Inmiddels hebben we al tienduizenden offerteaanvragen verwerkt, dat aantal groeit nog elke dag.’
Auteur: Yvette Bax