Start: 2011
Personeel: 21
Omzet: niet openbaar
Een aantal partijen heeft Patrick Bunnik “soms met bokshandschoenen aan” moeten overtuigen om deel te nemen aan XXImo, een mobiliteitskaart waarmee je kunt betalen voor al je vervoerszaken. “Zij hadden het idee dat ze een concurrent in het zadel hielpen. We moesten hen uitleggen dat XXImo hen juist aan meer klanten wil helpen in plaats ze af te pakken.”
Na maandenlang onderhandelen lukte het de ondernemers om een contract te tekenen met de NS, en met Shell zijn ze in gesprek. “Tankstations als Q8, BP, Texaco, Tango en TinQ accepteren de kaart wel, maar een groot deel van de Shellpompen niet.” De mobiliteitskaart is verder te gebruiken voor bijvoorbeeld parkeren, het betalen van vliegtickets, taxi, tram en bus. De speciale routemanager-app plant een reis optimaal en laat de vijftien dichtstbijzijnde tankstations zien. De XXImo kaart werkt ook als Visa creditcard. Bunnik: “Het grote voordeel hiervan is dat alles op één overzichtelijke factuur staat en er alleen wordt gebruikt wat de werkgever heeft toegestaan.”
In maart ontving het bedrijf van haar investeerders 12,2 miljoen euro, volgens Bunnik een teken van vertrouwen in de internationale uitbreiding. Sinds kort zijn ze hoofdsponsor van FC Twente. “Dit moet onze naamsbekendheid vergroten en daardoor de groei verder versnellen.”
Tekst Miloe van Beek