Start: 2010
Personeel: 1
Omzet: 50.000 euro
Mensen drinken het wel, maar water uit de kraan blijft een raar smaakje houden. Een imagoprobleem, denkt Miyazaki. “Dat komt voor een deel doordat het heel weinig kost. Mensen vinden het lastig om, als er bezoek is op kantoor of in de horeca, kraanwater aan te bieden of bestellen.” En dat terwijl iedereen weet dat er in Nederland prima drinkwater uit de kraan komt dat veel milieuvriendelijker is dan flesjes van een duur merk. KRNWTR wil niet moraliserend zijn, maar juist van dát water een merk maken. Het bedrijf verkoopt daarom drinkflessen, karaffen en ander glaswerk aan bedrijven en aan horeca. “Als je een fles van ons op tafel zet, dan scheelt dat al een hoop.”
Miyazaki en Niekamp zijn, naast KRNWTR, allebei nog werkzaam in de marketing en reclamewereld. Dat moet wel, want KRNWTR levert “geen bakken met geld op”. Miyazaki: “We beginnen nu wel aanvragen van grotere bedrijven te krijgen. Als die een drinkfles voor alle 10.000 personeelsleden bestellen, tikt dat aan.” Het doel is bereikt als heel Nederland aan het kraanwater zit. Dan wijken Miyazaki en Niekamp uit naar – bijvoorbeeld – Duitsland, dat ook prima kraanwater heeft, of richten ze zich op voedselverspilling of verpakkingen.
Tekst Eefje Rammeloo