Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2013

FINTREX

Martijn Herfkens (35) en Robin Jansen (33)

Start: 2008
Personeel: 33
Omzet: 10 miljoen euro

Al tijdens hun studie hadden Martijn Herfkens en Robin Jansen een uitzendbureau voor studenten, gespecialiseerd in chauffeursdiensten, horecaprojecten en callcentra. In 2006 ontdekten ze dat er met name in die laatste sector een ‘mismatch’ was ontstaan tussen uitzendbureaus en organisaties die personeel zochten. Bedrijven die destijds callcentremedewerkers zochten, betaalden zó weinig dat traditionele uitzenders hun personeel liever elders inzetten. FINTREX richtte zich vanaf dat moment alleen nog maar op recruitment van klantcontactmedewerkers. Het is anno 2013 het grootste recruitmentbureau dat zich speciaal op deze niche richt. “Grote uitzenders hebben vaak een submerk dat zich op ook klantcontacten richt,” vertelt Herfkens, “maar in de praktijk is het dezelfde intercedent die ook personeel zoekt voor de bakker op de hoek.”

FINTREX levert bijvoorbeeld personeel voor callcentra, of neemt volledige klantcontactcentra over. Gevolg is dat al dat personeel ook bij Herfkens en Jansen op de payroll staat. “Volgens de CAO van uitzendpersoneel moet je per week verlonen terwijl multinationals vaak pas uitbetalen na zestig, tegenwoordig zelfs negentig dagen. Met onze groei komt de liquiditeit scherp onder druk te staan.” Het afgelopen jaar verdubbelde de omzet, als dat komend jaar wéér gebeurt moet de bank bijspringen. Al is die groei wél goed voor de concurrentiepositie van FINTREX. Herfkens: “We groeien genoeg om het de marktleider warm te laten krijgen.”

Tekst Eefje Rammeloo