Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2012

Chocstar

Annefrid Imenkamp (31)

Wat: website waar mensen een persoonlijke reep chocolade kunnen samenstellen
Start: september 2011
Personeel: 1 afstudeerder, 1 stagiair, 1 freelancer en binnenkort de eerste vaste medewerker
Omzet: 80.000 euro (2012)
 

[VOTEBUTTON GROUP=”Challenger 50 publieksprijs” ITEM=”Chocstar”]

Tijdens een reis door de Verenigde Staten kocht Annefrid Imenkamp bij een tankstation een Firecracker: een reep chocola met knettersuiker, zout en chilipeper. “Een bijzondere smaakcombinatie. Ik realiseerde me dat dit niet bestond in Nederland.” Na thuiskomst zegde ze haar baan als marketeer op, volgde een intensieve cursus chocolade maken en begon Chocstar.nl: een website waar mensen een persoonlijke reep chocolade kunnen samenstellen. Na een keuze voor wit, puur of melk kun je vijf extra ingrediënten kiezen uit een lijst van zeventig – variërend van basilicum tot banaan en van hazelnoten tot stroopwafel.

Volgens Imenkamp is Chocstar meer dan een lekkere reep chocolade, het is een (mooi ingepakt) cadeautje. “Ik besteed veel aandacht aan de details”, vertelt ze. “Ik heb Layar en een grappig stempeltje toegevoegd aan de verpakking. Chocstar is een alternatief voor een bos bloemen.” 

Sinds de lancering een jaar geleden zijn er 7.000 bestellingen gedaan. Niet slecht voor een beginnende webwinkel, meent de ondernemer. “Daarnaast is Chocstar door Thuiswinkel.nl uitgeroepen tot beste startende webshop van 2012 en heb ik veel media aandacht gehad.” 

Het allerleukste vindt Imenkamp de fanmail die ze regelmatig ontvangt. “Mensen bedanken me vaak voor mijn mooie product. Daar doe ik het voor, ik wil anderen blij maken en de wereld een stukje leuker.” 

Tekst Miloe van Beek