Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2022

Balzy

Nathan Harlaar, MTSprout 25 onder de 25 van 2022

Nathan Harlaar gaat hard met de Balzy ManMower: een schaamhaartrimmer voor mannen.

Wat: schaamhaartrimmer
Wie: Nathan Harlaar (22)
Sinds: 2019
Website: Balzy.nl

Nathan Harlaar verkoopt met zijn bedrijf Scheer je Weg BV een opmerkelijk product: de Balzy ManMower, scheerapparaten waarmee mannen hun edele delen kunnen trimmen. Zonder pijn, scheurtjes en irritaties, luidt zijn belofte.

Een bedrijf dat groot wil worden met ‘maaiwerk onder de gordel’ heeft qua marketing goud in handen, weet de 22-jarige ondernemer inmiddels. Zo positioneert Balzy ManMower zich als de ‘beste trimmer voor je kroonjuwelen’. Kortingsacties worden opgevrolijkt met de kreet ‘Maak je ballen blij’.

Markt ouderwets

De markt voor persoonlijke verzorging van mannen is nogal ouderwets, vindt Harlaar, en dat biedt een kans om daarbinnen op te vallen. Met humor en opvallende marketing ‘veroveren we inmiddels aardig ons plekje op de markt en binnen de gevestigde orde’.

Die gevestigde orde bestelt af en toe ook bij Balzy, merkte de ondernemer. ‘Dit is voor ons alleen maar een compliment en een bevestiging dat we lekker bezig zijn.’ Harlaar, die ook een bedrijf voor slaaphulpmiddelen runde (Hana Comfort), richtte Balzy drie jaar geleden op met compagnon Ingmar Bruinsma.

In combinatie met zijn jonge leeftijd oogst Harlaar nogal eens verbazing. ‘Ontzettend veel mensen snappen niet wat ik doe, lachen me uit of geloven het niet. De reactie daarop heb ik losgelaten, want dat kost alleen maar energie.’

De ondernemer laat de cijfers voor zichzelf spreken. Vorig jaar verkocht Balzy voor ongeveer 1 miljoen euro aan scheerapparaten.

Miljoen klanten

Als pure onlinespeler had Balzy de afgelopen jaren geen last van de coronalockdowns. Die pandemie zorgde wel voor vertragingen bij leveranciers. ‘Gelukkig weerhoudt dit ons er niet van om keihard door te gaan’, zegt Harlaar. ‘Door creatieve oplossingen gaan we dit jaar ons beste jaar ooit draaien.’

Over vijf jaar wil het merk in Europa het Midden-Oosten de mijlpaal van een miljoen klanten hebben bereikt. En moet het productaanbod stevig uitgebreid zijn met andere verzorgingsproducten voor mannen.

Durf fouten te maken en te leren, is een van Harlaars belangrijkste ondernemerslessen. En: trek altijd je eigen plan, maar wees ook weer niet té eigenwijs. ‘Juist door te leren van vakmensen binnen mijn vakgebied ben ik enorm snel gegroeid.’

Mijn stem gaat naar deze 25’er:

(vink aan en vul je e-mailadres in ter controle)