Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2017

WoodWatch

Daniël Salimian (23), Kevin van der Veer (23) en Jeroen Westerbeek (24)

Wat: Horlogemerk
Sinds: 2013
Omzet 2016: 500.000+ euro
Medewerkers: 5
Waar: Groningen
Website: woodwatch.com

Schoolvrienden Daniël Salimian en Kevin van der Veer drijven samen met studievriend Jeroen Westerbeek al bijna 4 jaar WoodWatch. Ze hadden het idee dat producten van hout wel cool waren, maar houten zonnebrillen zag je ook in die tijd al volop. Een horloge van hout leek ze vet, maar zouden consumenten dat ook vinden? Zeker: de eerste modellen die WoodWatch ontwierp en online zette, waren al verkocht voordat de productie kon beginnen. Het businessmodel bleek aan te slaan. De webshop staat inmiddels op nummer 3 in de Emerce top 50 van snelstgroeiende online winkels die minimaal een half miljoen omzet draaien.

Europese focus

“De horloges zijn stuk voor stuk uniek en je ziet het vakmanschap erachter tot in de details”, zegt Salimian. “We zijn nog voornamelijk een online speler, met een Europese focus. Maar dit jaar staat in het teken van verdere expansie door Europa en daarbuiten, en het veroveren van de offline retailmarkt. We zijn de eerste speler in de Benelux en genieten van jarenlange ervaring op gebied van productie.”

Efficiënte bedrijfsvoering

Salimian en Van der Veer hebben nog een webbureau ernaast, en dan studeren de drie jonge ondernemers ook nog eens allen. “We zijn gedwongen tot een ontzettend efficiënte bedrijfsvoering. Mensen hebben niet door hoe groot het bedrijf is, door de efficiente manier van bedrijfsvoering. We werken vanuit Frankrijk, Rotterdam, Groningen en Azië, voornamelijk vanachter onze laptop. Mensen verwachten niet dat je op die manier zo’n groot bedrijf kan runnen, en dan ook nog eens als zulke jonge gasten.”