Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2017

VR-House

Nick Kole (24) en Laurens van Roomen (23)

Wat: Virtual Reality-diensten
Sinds: 2016
Omzet 2016: 150K
Medewerkers: 3
Waar: Utrecht
Website: vr-house.nl

Virtual reality en augmented reality zijn hot, en het zijn niet alleen consumenten die aan de nieuwe technologie willen ruiken. Met het Utrechtse VR-House richten Nick Kole en Laurens van Roomen zich op de zakelijke markt. “We willen de beste full-service B2B-provider van Virtual en Augmented Reality worden, en daar zijn we al een eind mee op weg.” VR-House heeft zijn eigen bedrukbare Google Cardboard VR-bril, het maakt verbluffende 360-gradenvideo’s en andere applicaties, verzorgt virtuele tours door vastgoed en biedt zijn diensten aan op allerlei evenementen. Daarnaast verhuurt het ook professionele VR-brillen en 360-gradencamera’s.

VR-House bewijst zo, dat bedrijven een nieuw product veel aantrekkelijker kunnen presenteren in een 360-gradenomgeving dan via een plat 2D-filmpje. “Aangezien VR & AR nog erg nieuw zijn, is er nog geen sprake van een gevestigde orde binnen de industrie zelf. Wij onderscheiden ons van anderen doordat wij het complete pakket aanbieden, van een op maat gemaakte applicatie tot het verzorgen van event assistentie.”

Investeerder

Tot nu toe heeft VR-House alles opgebouwd uit de eigen kasstroom. “Toch hebben wij voor hele grote en leuke klanten al hele toffe projecten neer kunnen zetten, mensen in dienst kunnen nemen en een grote inventaris opgebouwd. Het is nu de vraag of we op deze manier verder willen groeien, of sneller willen groeien met een investeerder.”

“We zien het als een groot voordeel dat wij nog jong zijn. Een veelgemaakte opmerking die wij van klanten horen is dat ze het heel gaaf vinden dat wij op jonge leeftijd al zo’n bedrijf hebben opgebouwd en dat ze mede daarom ons de opdracht gunnen. Ook merken we het bij het zoeken van samenwerkingen. Grote bedrijven zoeken ons op vanwege onze creativiteit en frisse blik.”