Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2017

Beregalo / CookingClip

Bas Steinebach (20) en Benjamin Schriel (20)

Wat: Design van innovatieve hulpjes
Sinds: 2015
Omzet 2016: ‘verkoop begon in december pas’
Medewerkers: 2
Waar: Den Haag
Website: cookingclip.com

Met de verbluffend simpele en handige CookingClip – zet hem tussen pan en deksel en de boel kookt nooit meer over en afgieten gaat stukken makkelijker – hebben Bas Steinebach en Benjamin Schriel een hit in handen, die sinds oktober 2016 in de winkels ligt en waarmee ze internationaal beurzen afgaan.

Student Company

Aanvankelijk was de CookingClip het project van een studentenbedrijf binnen de Haagse Hogeschool, dat als B-Yours in 2015 al de finale bereikte van de Student Company of the Year-award. Twee van de acht studentondernemers hebben het daarna verder opgepakt en omgezet in een ‘echt’ bedrijf. Onder de naam Beregalo willen ze bewijzen dat hun bedrijf geen one trick poney hoeft te blijven. “Wij brengen de wereld van design samen met de simpele oplossingen om het dagelijks leven comfortabel te maken. Beregalo is een jong Nederlands merk dat high-end innovatieve designproducten ontwikkelt, produceert en op de markt brengt. De CookingClip is ons eerste product.” 

Productie in Italië en China

Voor de CookingClip hebben de compagnons nadat het design verder was uitgewerkt een eigen productie opgezet in Italië en China. Inmiddels ligt het kookhulpje bij veel relevante kookwinkels en onder meer de Bijenkorf en Bol.com. Last of profijt van de jonge leeftijd? “Doordat wij onszelf zo professioneel mogelijk proberen te positioneren hebben wij nog geen negatieve effecten gehad op het ondernemen met onze jonge leeftijd.”