Wat: marktplaats voor mode sample-sales
Sinds: 2015
Omzet: ‘groeit 25% per maand’
Medewerkers: 7
Waar: Amsterdam
Website: otrium.nl
De verkiezing van de jonge ondernemer van het jaar is gesloten! Otrium verzamelde 312 likes.
Daniëls: “Bijna alle modemerken kampen met grote hoeveelheden overtollige voorraden, prachtige items die te lang blijven liggen. Otrium is het eerste e-commerceplatform waar ze met hun eigen shop producten met korting kunnen aanbieden en rechtstreeks leveren aan een besloten community van fans. Members van Otrium volgen hun favorieten merken en worden door middel van notificaties als eerste op de hoogte gehouden van nieuwe items. Ieder merk bouwt op Otrium zijn eigen loyale following op waaraan ze direct kunnen verkopen.”
“Zo willen we met Otrium hét platform worden waarop honderden merken, van kleine designers tot grote retailers, hun probleem met leftover stock oplossen. Otrium groeit nu al met 2000 members per week en we hebben de plannen om ook in het buitenland te beginnen al klaarliggen.”
“We hebben een investeringsronde gedaan met business angels van 200.000 euro. Daardoor hebben we enorm ervaren investeerders en ondernemers achter ons gekregen: Hans Veldhuizen, ooit oprichter van Albumprinter en Nedstat, Marque Joosten en Marijn Pijnenborg, die bekend zijn van Funda en Zomoto, Remco Bos, voormalige ceo van Hyves en Victor Knaap, oprichter van MediaMonks. Ik ben ook erg blij met de meer dan 80.000 leden op Otrium, en de merken die we hebben aangesloten, waaronde Oger, Superga, Love Stories en Avelon.”
“Over het algemeen vrij weinig. Partners met wie je aan tafel zit kijken naar het product en baseren daar hun oordeel op. Tot nu toe pakt dat gelukkig altijd erg positief uit.”
“Otrium groeit razendsnel. Daarom zoeken we getalenteerde en gemotiveerde mensen om ons team te komen versterken. De vacatures vind je op onze site!”