Wat: Recruitementcampagnes
Sinds: Februari 2014
Omzet 2014: nvt
Medewerkers: 10
Waar: Bali, Utrecht, Wageningen
Website: Vicancy.com
In eerste instantie wilde we net afgestudeerden helpen met het beter in beeld brengen van hun studie. Toen we realiseerden dat de business case hier niet echt goed was – studenten hebben hier geen geld voor over -zijn we geswitcht naar het in beeld brengen van de ‘overkant’: de vacature.
Binnen de recruitmentbranche wordt alleen nog maar via tekst gecommuniceerd. Video’s ontwikkelen duurt te lang en het past vaak niet in het budget van een recruiter. Vicancy heeft een technologie ontwikkeld waarmee het produceren en distribueren van video-animaties bijna geheel is geautomatiseerd. Zo kan een recruiter ons vandaag een vacaturetekst opsturen en leveren wij morgen een op maat gemaakte video terug. Op dit moment zijn wij de eerste wereldwijd die online video op deze manier inzetten in de recruitmentbranche.
Mensen kunnen zich vaak niet verplaatsen in het groeipotentieel van een startup
In de dagelijkse gang van zaken komt leeftijd niet echt naar voren, aangezien we zelf met een jong team werken. In sociale kringen merk je het wel: ‘Wat? €X00,000 investering? Ben je helemaal…. Hoe ga je dit ooit terugbetalen?’, etcetera. Zeker als je niet uit een ondernemersfamilie komt kunnen mensen zich vaak niet verplaatsen in het groeipotentieel van een startup, en dus ook niet in de bijbehorende investeringsbehoeftes.
1. Een heel goed team
2. Gewoon beginnen.
3. Dingen net even anders doen als de rest = opvallen
4. Hard werken
5. Durven dromen en ook hierna handelen
6. Je legal ‘shit’ goed op orde hebben. Hier heb ik te veel collega ondernemers de mist in zien gaan.