Wat: groothandel in hygiënisch papier
Sinds: 2010
Omzet 2014: niet openbaar
Medewerkers: 26
Waar: Rotterdam
Website: Paperwarehouse.nl
‘Samen met mijn andere onderneming, en naar aanleiding van de vraag in de markt, is het idee begonnen om een onderneming te starten in de verkoop en verwisseling van hygiëneproducten. Er zijn al verschillende grote aanbieders in de markt, maar die vragen meestal de hoofdprijs en richten zich niet op een van de belangrijkste punten: klanttevredenheid. Een goed punt waar nog verbetering in was aan te brengen, samen met een goede prijs-kwaliteitverhouding.’
Bij ons is een klant geen nummer, maar een persoon net als wij
‘Omdat iedereen behandeld wil worden zoals hij zelf ook anderen behandelt is klanttevredenheid uitermate belangrijk om je onderneming te laten groeien. Bij ons is daarom een klant geen nummer, maar een persoon net als wij. Mocht er een probleem zijn dan willen wij dit direct verhelpen, ook in de avond of weekend staan wij voor onze klanten klaar. Het kan zelfs zo zijn dat wij in het weekend gebeld worden en dat onze Servicemedewerker 20 minuten later op de stoep moet staan om defecte apparatuur te vervangen. Dit zijn de punten waar grotere ondernemingen steken laat vallen.’
‘Als 17-jarige beginnen met een onderneming heeft zo zijn voordelen en nadelen. Er zijn veel klanten die lof of respect voor je hebben dat je een onderneming durft te starten op een jonge leeftijd, zeker in een branche waar iedereen bij Albert Heijn een rol toiletpapier kan kopen. De nadelen die je tegenkomt zijn het vertrouwen dat toekomstige klanten bij een verkoopgesprek hebben. Omdat je jong bent en in het begin weinig tot geen referenties hebt is het soms moeilijk iemand over de streep te trekken.’
Paperwarehouse een merk en begrip worden in de hygiëne-industrie
‘Het verwezenlijken van ideeën, maar ook veranderingen in de markt tonen, het marktaandeel van grotere ondernemingen doorbreken met nieuwe en goedkopere producten zonder verlies van kwaliteit. Uiteindelijk moet Paperwarehouse een merk en begrip worden in de hygiëne-industrie, zelfs tot in de huiskamers van de particulieren.’