Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2015

The MealMakers

Gijs Berendse (19) en Zua Cozijn (22)

Wat: Catering
Sinds: November 2014
Omzet: n.v.t.
Medewerkers: 2
Waar: Amsterdam
Website: n.v.t.

Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?

We zagen een trend binnen de vraag naar lekker eten gemaakt van mooie producten, ook onder jongere mensen. Voor studenten waren de hippe moderne eettentjes simpelweg te duur. Ze vielen buiten de boot omdat hun besteedbaar inkomen te laag was. Simpel en lekker: dat moest het worden. Het bedrijf is voortgekomen uit een primaire behoefte van onszelf: ook jonge mensen willen lekker en gezond eten, alleen vooralsnog is dit gewoon niet betaalbaar. We wilden een overkoepelend food-bedrijf opzetten dat inzetbaar zou moeten zijn op allerlei terreinen. Het moest breed zijn maar toch gericht op een redelijk specifieke doelgroep. 

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van jouw branche?

Om onze naam bekend te maken zijn we in het Amsterdamse nachtleven terecht gekomen. We bieden hier betaalbare en lekkere warme broodjes aan in nachtclubs zodat mensen tijdens het uitgaan hun honger kunnen stillen. Ook de vette en tevens dure shoarmazaken zijn hierdoor overbodig geworden. We zijn nu voornamelijk actief in de filmsector. We zijn nu bezig met een heel spannend bezorgconcept, waarmee onze maaltijden en sandwiches gedurende de week in heel Amsterdam beschikbaar zijn. 

Het is een concept voor jongeren en door jongeren

Het is een concept voor jongeren en door jongeren. We proberen een naam te creëren die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld een kledingmerkt: mensen moeten zich er goed bij voelen en zich hier deels mee kunnen identificeren. Eten is een belangrijk deel van ons leven en hier moeten we bewust mee omgaan. Wij zorgen er voor dat eten weer leuk wordt. We kunnen op een enthousiaste maar ook een simpele manier klanten tevreden stellen: we zijn geen sterren-koks maar onze kracht is dat we met een beperkt aantal ingrediënten een geweldige maaltijd neer kunnen zetten.

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen? 

In onze branche valt dit heel erg mee. Wanneer je mensen op een bepaalde manier benadert, zullen ze je over het algemeen gelijkwaardig behandelen. Op het moment dat je hier zelf niet de nadruk op legt, vergeten mensen met wie wij samenwerken je leeftijd snel. Overigens zijn veel van onze partners zelf ook nog hartstikke jong. Het is wellicht zelfs zo dat onze leeftijd onze kracht is. We zijn gedreven en hebben de drijfveer om The MealMakers te laten slagen en kunnen creatief omgaan met tegenslagen. We denken dat we van onze zwakte onze kracht hebben gemaakt.

Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?

Positiviteit en doorzettingsvermogen zijn ook essentieel

De weg is nog lang, dat is zeker. We moeten in de komende tijd financiële stabiliteit creëren. Door het brede concept is er op het moment nog een zeer onregelmatige cash-flow. Hier moeten we in de komende tijd grip op weten te krijgen. Dit zijn meer de praktische omstandigheden rondom het realiseren van onze ambities. Positiviteit en doorzettingsvermogen zullen hierbij ook essentieel zijn.