Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2013

Readmore

Mick Niepoth (22)

Wat: online tool waarmee je zelf digitaal een tijdschrift kunt maken
Sinds: 2011
Personeel: 4
Omzet: niet openbaar

Toen Mick Niepoth voor zijn studie aan de Nyenrode Business School een presentatie moest maken, zocht hij op internet naar een aparte manier. “Ik wilde niet iets doen met het geijkte powerpoint, het leek me leuk om een soort tijdschrift voor op de iPad in elkaar te zetten.” Hij kon geen geschikte tool vinden en besloot deze, met hulp van programmeurs, dan maar zelf te ontwikkelen. 

Op Readmo.re hebben inmiddels zesduizend particulieren, instellingen, scholen en bedrijven een digitaal tijdschrift in elkaar gezet, elke maand komen er zo’n duizend nieuwe bij. De lezers kunnen het tijdschrift online bekijken of met een app op iPad en telefoon. 

Het is gratis voor de deelnemers, Niepoth verdient zijn geld met de verkoop van advertenties. Met behulp van een vijftigduizend euro tellende beurs van European Space Agency (ESA) werd een soort GPS-systeem ontwikkeld waarmee de juiste lokale adverteerders worden gevonden. “Zij communiceren daardoor met een hele specifieke doelgroep.” 

Niepoth werkt een stuk harder dan zijn leeftijdgenoten, maar vindt dat alleen in de zomer echt frustrerend. “Dan bellen mijnvrienden op dinsdagmiddag dat ze in het Vondelpark zitten. Ik kan dan niet zomaar vrij nemen.” Daar staat tegenover dat hij goed kan leven van zijn bedrijf en het allerleukste werk van de wereld heeft. “Readmo.re zit nu in 35 landen, een miljard lezers wereldwijd is mijn droom.”

Tekst Miloe van Beek