Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Zo laat je je merk opvallen tijdens een event of beurs

Laatst bijgewerkt: 29-11-2023 10:12:33

Persbericht - Een beurs of event is een uitgelezen kans om je bedrijf te presenteren voor een publiek dat geïnteresseerd is in jouw diensten of producten.

Het kan gaan om een landelijk bekende vakbeurs of een lokaal evenement, het bijwonen hiervan kan voor een enorme boost zorgen voor jouw bedrijf. Echter ben je niet de enige op zo’n evenement. Er zullen ongetwijfeld concurrenten aanwezig zijn die net zo graag publiek willen trekken als jij. In deze blog delen wij hoe je op zo’n event kunt opvallen in de menigte.

Stand laten opvallen

Voor een beurs of event heb je natuurlijk een stand nodig. Dit is meteen het fysieke visitekaartje voor je bedrijf. Zorg er daarom ook voor dat jouw stand opvalt en mensen nieuwsgierig maakt. Wat wil je met jouw bedrijf uitstralen? En wat is het logo en handelsmerk van je bedrijf? Misschien is er wel een bepaald kleurenpalet dat je binnen je bedrijf veel gebruikt en kunnen anderen je hier alleen al aan herkennen. Pas dan ook al deze herkenbare elementen toe in je stand, zodat mensen meteen zien dat het om jouw bedrijf gaat. Denk ook aan bijzondere en opvallende visuele elementen. Heeft je bedrijf te maken met auto’s? Laat dan een aantal kentekenplaathouders bedrukken om je stand op een decoratieve wijze mee te decoreren. Zo weten bezoekers van het evenement meteen om wat voor bedrijf het gaat. Ook kunnen interactieve elementen de betrokkenheid van bezoekers vergroten. Hang bijvoorbeeld een scherm op die een video van je bedrijf afspeelt. Ook zijn demonstraties altijd erg veelbezocht. Zo lopen bezoekers niet zomaar voorbij, maar raken ze geïnteresseerd in je bedrijf en wat je te bieden hebt.

Promotiemateriaal

Niet geheel onbelangrijk is promotiemateriaal. Op evenementen worden er door verschillende bedrijven en concurrenten allerlei bedrukte artikelen uitgedeeld aan bezoekers. Dan kun jij natuurlijk niet achterblijven. Je wilt namelijk opvallen met je bedrijf en dat mensen je later nog terug kunnen vinden. Zo kun je verschillende artikelen laten bedrukken op maxila.nl, zoals canvastassen, pennen en notitieboekjes. Ook zijn andere praktische items zoals USB-sticks erg populair. Deze worden veel en vaak gebruikt, waardoor je bedrijfsnaam vaak wordt gezien. Doe zelf ook iets aan of om wat jouw bedrijf promoot. Zo kun je een keycord met je bedrijfsnaam bedrukken en dragen. Zo val je op bij je doelgroep. Bovendien laat het uitdelen van promotiemateriaal een blijvende, positieve indruk achter.

Netwerken

Op een beurs kun je niet alleen je merk promoten, maar het is ook de perfecte gelegenheid om een netwerk op te bouwen. Door actief gesprekken te voeren met bezoekers, maar eventueel ook met andere bedrijven die er staan, zul je een netwerk opbouwen waar je later misschien nog wel eens een keer wat aan hebt. Denk hierbij aan nieuwe klanten, maar ook bijzondere samenwerkingen met nieuwe relaties. Als het je eerste evenement is, is het goed om je van tevoren voor te bereiden op de gesprekken die je zult voeren. Het gaat namelijk niet alleen om wat je zegt, maar ook om het luisteren naar anderen. Is het evenement afgelopen? Dan stopt het netwerken niet. Om een betrouwbaar netwerk op te bouwen, zul je ook goed contact moeten onderhouden. Stuur af en toe een mail om te vragen hoe het gaat. Op deze manier blijf je in hun gedachten omdat je regelmatig bij ze voorbij komt, of dat nu is door een mail of een telefonisch gesprek. Deze opgebouwde relaties kunnen op lange termijn van veel waarde zijn voor het succes van jouw bedrijf.