Welke vorm van reclame past het best bij mijn bedrijf?

Laatst bijgewerkt: 14-05-2022 13:00:05

Persbericht - Jij onderneemt, dus je adverteert. Maar welke reclame past er bij jouw bedrijfsactiviteiten? En welk soort advertentie zorgt voor het grootste rendement op reclame uitgaven (ROAS)? Wij zochten uit welke vorm van reclame het best past bij jouw bedrijf. Je leest er alles over in dit artikel.

Bedrijfsidentiteit vs. reclame: zorg voor een goede match

Het zorgen voor een goede match tussen de identiteit van een bedrijf en een reclameuiting, klinkt misschien vanzelfsprekend. Toch gaan veel bedrijven hier de mist in. De fout ligt niet zozeer in het design van de advertentie, maar vooral in de locatie van plaatsing. Denk bijvoorbeeld aan gevelreclame voor luxeartikelen op een magazijn dat allesbehalve luxe aandoet, of aan het bestickeren van een diesel vrachtwagen met uitingen voor een duurzaam festival. Het zijn duidelijke voorbeelden van een slechte match tussen de bedrijfsidentiteit en de reclame van de onderneming. Terwijl je als ondernemer tracht om positieve aandacht voor je bedrijf of product te genereren, is de kans dat een omgekeerd effect wordt bereikt groot. Vraag jij je af welke vorm van reclame past bij jouw bedrijf? Om een goede match te maken, kun je het beste werken vanuit de bedrijfsdoelen die zijn opgesteld in jouw ondernemingsplan. Waar staat de onderneming voor en wat is de belangrijkste motivatie van jouw doelgroep? Deze informatie neem je mee tijdens het opzetten van een nieuwe marketingcampagne.

Zo kies je de juiste reclame uiting voor jouw bedrijf

Hoe kies je dan wél de juiste vorm van reclame? Zoals in vrijwel ieder facet van de reclamewereld geldt ook hier: think out of the box. Focust jouw onderneming zich op duurzaamheid of spreek je een doelgroep aan die dit aspect aan jouw product belangrijk vindt, maar rijd jij nog rond in je oude dieseltje? Het is dan beter om autobestickering achterwege te laten. Dit betekent niet dat deze vorm van reclame voor jou direct een no-go is. Misschien heb je niet de mogelijkheid om te investeren in duurzaam vervoer, bijvoorbeeld in de vorm van een elektrische auto, maar kun je jezelf wel een bakfiets veroorloven. Laat jouw bakfiets bestickeren en ga ermee op pad! Een ander voorbeeld: misschien bevindt jouw bedrijfspand zich niet op de ideale locatie om gevelreclame te maken, maar is deze wel goed zichtbaar vanuit een drukke trein of metro? Kies voor buiten lichtreclame en trek de aandacht naar jouw pand. Beide voorbeelden zorgen voor de perfecte vorm van reclame voor jouw onderneming!

Twijfel je na dit artikel nog steeds over wat de beste vorm van reclame is voor jouw bedrijf? Als het gaat om out of home reclame dan kun je altijd advies vragen bij een professioneel signbedrijf!