Persbericht - In de tijd van hybride werken, wordt de bereikbaarheid van medewerkers een steeds groter vraagstuk. Als ze niet altijd meer bereikbaar zijn op hun werkplek, zowel voor collega’s al
Personeel kan komen en gaan. Je kunt ze een contract voor langere tijd geven, maar als ze willen vertrekken, vertrekken ze. Ondertussen wil je je medewerkers wel die zakelijke telefoon bieden. Maar je wilt natuurlijk niet blijven zitten met een abonnement wanneer een medewerker vertrekt. Sim only abonnementen zijn wat dat betreft een stuk flexibeler dan telefoonabonnementen met toestel. Je kunt ze voor een veel kortere looptijd afsluiten, of zelfs vanaf het begin al maandelijks opzegbaar. Zo verklein je de kans dat je blijft zitten met een abonnement voor een medewerker die er niet meer is. Daarnaast biedt sim only meer flexibiliteit in het tussentijds aanpassen van de bundel, waardoor je ook de hoogte van het beltegoed beter kunt afstemmen op het daadwerkelijke verbruik.
Het beter afstemmen van de hoogte van het beltegoed op het daadwerkelijke verbruik, evenals het niet onnodig betalen voor een telefoonabonnement dat niet gebruikt wordt, kan leiden tot een kostenbesparing. Zeker wanneer het toegepast wordt op een relatief groot aantal mensen, zoals binnen een bedrijf of organisatie het geval kan zijn. Maar ook het sim only abonnement zelf is vaak goedkoper dan een telefoonabonnement met toestel, omdat er veel aanbieders met weinig overheadkosten zijn. Die maken overigens ook gewoon gebruik van de grote, betrouwbare mobiele telefoonnetwerken en doen daarmee niets af aan je professionele uitstraling. Wel loont het om bij het zoeken naar het goedkoopste sim only abonnement voor je personeel ook de mogelijkheid van een zakelijk dienstverleningsniveau in overweging te nemen, want het kan fijn zijn als eventuele problemen extra snel opgelost worden.
Verschaf je je medewerkers een telefoonabonnement met toestel voor de zaak, dan zit je niet alleen met langere looptijden, maar ook met het uitkiezen van nieuwe toestellen aan het einde van de looptijd. Vaak kun je immers na twee jaar weer een nieuw abonnement met een nieuw toestel aangaan. Je kunt jezelf afvragen of dit nodig is. Hebben je medewerkers echt al na twee jaar een nieuwe zakelijke smartphone nodig? Of is dat een overbodige luxe die onnodig veel geld kost voor het bedrijf? In dat laatste geval is het zeker de juiste keuze om voor sim only te gaan. Dat geeft je overigens ook de mogelijkheid om op het moment dat het gewenst is een nieuw toestel ‘los’ aan te schaffen. Dat is vaak nog goedkoper ook.
Als bereikbaarheid van groot belang is, zijn zakelijke mobiele telefoons eigenlijk niet te voorkomen. Maak daarin de juiste keuze en kies voor sim only abonnementen voor je medewerkers. Dat biedt de flexibiliteit die je nodig hebt als bedrijf of organisatie zonder dat je onnodig hoge kosten maakt voor deze oplossing.