Wat staat er in het grote slotenmaker onderderzoek 2023?

Laatst bijgewerkt: 31-01-2024 08:04:29

Persbericht -

De slotenmakersbranche in Nederland heeft een turbulent jaar achter de rug. Met een toenemend aantal incidenten van buitensluiting en malafide praktijken, is de roep om meer transparantie en betrouwbaarheid in de industrie luider dan ooit. Voor ondernemers en professionals in de MT Sprout-gemeenschap biedt dit zowel uitdagingen als kansen.

Het recente slotenmaker onderderzoek 2023 toont aan dat er significante regionale verschillen zijn in de ervaringen met slotenmakers. In de Randstad, bijvoorbeeld, worden mensen vaker opgelicht door malafide slotenmakers in vergelijking met andere regio’s. Dit benadrukt de noodzaak van een betrouwbaar netwerk en striktere regulering binnen de branche.

Een ander interessant punt is het genderaspect. Vrouwen in de Randstad lijken vaker hun sleutels kwijt te raken en beroep te doen op slotenmakersdiensten dan mannen. Dit roept vragen op over de toegankelijkheid en gebruikersvriendelijkheid van sloten en beveiligingssystemen.

Na een buitensluiting kiezen respondenten vaak verschillende oplossingen. In de Randstad schakelt 20% van de gevallen een slotenmaker in. Buiten de Randstad vindt 47% van de respondenten een oplossing bij behulpzame buren. Een 16% gaat zelf proberen te sleutelen. Hoewel een vriendelijke buur of een goed uitgeruste gereedschapskist soms kan helpen, bieden ze niet altijd uitkomst. Ongeveer 2,8% van de respondenten geeft aan wel eens hun eigen ruit te hebben gebroken, en 4% heeft zelf hun deur geforceerd. Interessant is dat 9% van de mannen de deur forceert, terwijl slechts 5% van de vrouwen zulke drastische maatregelen neemt. Het lijkt erop dat soms de oplossing erger is dan het probleem.

Wat betalen we voor een slotenmaker volgens het onderzoek?

De gemiddelde kostprijs voor het openen van een deur bedraagt ongeveer 150 euro. Er zijn echter opmerkelijke variaties te zien bij de tarieven van slotenmakers, afhankelijk van de regio en het geslacht van de klant. In de Randstad zijn de prijzen doorgaans hoger dan elders in het land. Een opvallend gegeven is dat vrouwen gemiddeld een hoger bedrag betalen, rond de 250 euro, met uitschieters die ruim boven de 750 euro kunnen liggen. De resultaten van het onderzoek suggereren dat vrouwen mogelijk vatbaarder zijn voor oneerlijke praktijken van sommige slotenmakers. Het is echter ook mogelijk dat vrouwen vaker hun sleutel binnen laten liggen, wat kan leiden tot het openbreken en vervangen van het slot, wat op zijn beurt extra kosten met zich meebrengt.

De bevindingen wijzen ook op een groeiende behoefte aan educatie en bewustwording bij consumenten over hoe ze malafide slotenmakers kunnen vermijden en wat de redelijke kosten voor diensten zijn. Start-ups en bestaande bedrijven kunnen hier een educatieve rol spelen, wellicht in samenwerking met overheidsinstanties.

Wat biedt Locksmith zelf aan?

De meerwaarde van Locksmith ligt in de snelle en betrouwbare service die het zijn klanten biedt. Het platform staat bekend om zijn snelle responstijden, waardoor klanten niet lang hoeven te wachten op hulp in noodsituaties, zoals buitensluiting of na een inbraak. De aangesloten slotenmakers zijn allemaal grondig gecontroleerd op kwaliteit en betrouwbaarheid, zodat klanten verzekerd zijn van professionele hulp.

Bovendien biedt Locksmith.nl een breed scala aan slotenmakersdiensten, van het vervangen en installeren van sloten tot het bieden van inbraakpreventieadvies. De kosten, startend vanaf 120 euro, voor deze diensten worden duidelijk gecommuniceerd via de website, en de slotenmakers houden zich aan deze vastgestelde tarieven. Deze aanpak elimineert de angst voor hoge kosten en zorgt voor een fair-play.