Wat is de beste elektrische vouwfiets

Laatst bijgewerkt: 06-04-2022 15:25:16

Persbericht - en je op zoek naar een elektrische vouwfiets? Een elektrische vouwfiets is een vouwmechanisme waarin versnelling, remmen, motor en accu zijn ingebouwd die niet in de weg zullen zitten tijdens het inklappen.

Wat is een elektrische vouwfiets, waar is het nuttig voor?

Ben je op zoek naar een elektrische vouwfiets? Een elektrische vouwfiets is een vouwmechanisme waarin versnelling, remmen, motor en accu zijn ingebouwd die niet in de weg zullen zitten tijdens het inklappen. Vouwfietsen bestaan al heel lang, en de laatste paar jaar wordt deze stijl ook toegepast op elektrische fietsen om een groter deel van de markt aan te spreken en een nieuwe doelgroep te creëren.

Een elektrische vouwfiets is bedoeld om gemakkelijk mee te nemen. Wanneer de E-Bikes opgevouwen zijn kunnen ze meegenomen worden in het openbaar vervoer en gebouwen. Deze elektrische vouwfiets is ook populair voor mensen in compacte woonwijken, boten of vliegtuigen.

Vouwfietsen zijn over het algemeen lichter dan hybride fietsen. Een van de kernfuncties van de elektrische vouwfiets is dat hij compact op te vouwen is, wat transport en opslag vergemakkelijkt. De elektrische vouwfietsen duiken niet voor niets op in de straten van de stad, in treinen en bussen, en ook in kantoorgebouwen en appartementen.

Ongeacht of het nu gaat om het beklimmen van een verschrikkelijke helling op je oprit of het stadsverkeer bijhouden, e-fietsers zijn er zeker van dat de elektrische vouwfiets het volledige pakket biedt.

Wat moet je weten over vouwfietsen, en wat is de beste elektrische vouwfiets?

De meeste opvouwbare e-bikes maken gebruik van een middenmotor, ook wel een naafmotor genoemd. Misschien wel de meest overtuigende reden waarom ze regelmatig op vouwfietsen worden gebruikt is dat middenmotoren klein zijn en geen extra ruimte innemen op de fiets.

De meeste goedkope elektrische fietsen hebben een motor om de fiets te besturen, hetzij door het Pedal Assist System (PAS) in te schakelen, hetzij door gebruik te maken van de gashendel. De motor is meestal een borstelloze elektromotor, die uitzonderlijk effectief en duurzaam is.

Versnellingen:

Wat de mechanische onderdelen van een elektrische fiets betreft, hebben de meeste e-bikes een traditionele aandrijving, die bestaat uit een ketting, tandwielen, derailleurs, schakels en een schakelaar.

Remmen:

Elektrische vouwfietsen gaan gepaard met mechanische remschijven. Bij mechanische schijfremmen is het zo dat wanneer je aan de rem trekt, de remklauw de rotor vastgrijpt, wat een ongelooflijke remkracht oplevert.

Elektrische batterij fiets:

Een elektrische fiets is uitgerust met een batterij, en een motor (in het midden dicht bij de basissectie, in het voorwiel, of in de achterband). De batterij is vaak los te koppelen, omdat hij af en toe moet worden opgeladen. Met een volle accu kun je met de meeste E-bikes in elk geval zo’n 50 kilometer fietsen. De meeste accu’s zijn prettig weggewerkt onder de versnellingspook; ze zijn zoveel mogelijk in het frame van de fiets verwerkt.

Als je de beste elektrische vouwfiets wilt kopen kun je bijvoorbeeld een bezoekje brengen bij de Fietsenwinkel bedrijf in Nijmegen. Als je wilt genieten van de faciliteiten van de elektrische fiets, moet je eerst weten welk type geschikt is voor jou, want er zijn vele soorten, zoals een elektrische fiets voor vrouwen, elektrische vouwfiets, en stadsfiets. Vervolgens hoef je hem alleen nog uit te proberen in een testrit en als het een match is kun je hem simpelweg aanschaffen.