Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Vier tips voor een geslaagde open dag van je bedrijf

Laatst bijgewerkt: 05-01-2022 13:00:07

Persbericht - Een goede manier om je bedrijf te promoten is door een open dag te organiseren. Familie en vrienden van je werknemers kun je hiervoor uitnodigen, net zoals klanten en andere geïnteresseerden. Tijdens de open dag is het verstandig om de genodigden promotiemiddelen te geven.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan siliconen polsbandjes. Dit zijn natuurlijk niet zomaar polsbandjes, ze zijn juist bedrukt met het logo van je bedrijf. Op deze manier kunnen de genodigden van de open dag reclame maken voor je onderneming als ze de polsbandjes dragen in het openbaar. Anderen zien dan ook het logo van je bedrijf, wat in hun hoofd blijft steken. Niet alleen polsbandjes zijn hiervoor geschikt, maar bijvoorbeeld ook tasjes, pennen, et cetera. Gebruik naast deze promotiemiddelen ook nog eens de onderstaande tips om de open dag van je onderneming een succes te maken!

Communiceer de toegevoegde waarde

Een open dag is niet alleen een presentatie van je bedrijf. Denk na over mogelijke toegevoegde waarde die je aan je bezoekers kunt bieden. Combineer de bedrijfsrondleiding met een seminar over de trends en uitdagingen in je branche waar experts en managers enkele belangrijke inzichten zouden delen. Trek bovendien gasten aan door het programma van het seminar te promoten op je website, sociale media en websites voor evenementenbeheer.

Houd rekening met de doelgroep

Wie zijn je doelgroepen? Industriële specialisten, werknemersfamilies, influencers en opinieleiders, studenten, buurtbewoners… Segmenteer je bezoekers en bied ad hoc initiatieven aan voor elke doelgroep. Studenten willen misschien je bedrijf als voorbeeld gebruiken in hun afstudeerscriptie, opinieleiders zouden je in sommige mediapublicaties kunnen noemen. Begeleide bedrijfsbezoeken kunnen deel uitmaken van het beleid van een bedrijf met betrekking tot maatschappelijk verantwoord ondernemen en betrokkenheid bij het leven van de lokale gemeenschap. Een open dag kan je bedrijf helpen een relatie op te bouwen met de lokale bewoners en feedback van hen te krijgen over de perceptie van het merk. Ook bij het kopen van de promotiemiddelen, waaronder de polsbandjes, moet je rekening houden met je doelgroep!

Integreer offline and online promotie

De aanwezigheid op het web is niet langer een optionele extra voor een bedrijf. Het internet is juist de nieuwe dimensie geworden voor de traditionele activiteiten van marketing, communicatie, reclame en verkoop. Gebruik digitale kanalen voor het promoten en creëren van de buzz rond je evenement. Praat erover vanaf je sociale media-pagina’s en je bedrijfsblog. Stuur een nieuwsbrief naar je database met contacten. Als je managers of specialisten hebt die spreken op je evenement, overweeg dan bijvoorbeeld om hiervan een ​​video online te publiceren.

Profiteer van partnerschappen

Om je evenement bij een groot publiek te promoten, moet je de juiste kanalen gebruiken. Anders kom je na een investering in het evenement uit met een kleine groep bezoekers. Laat je informeren over de regionale initiatieven, want open dagen worden vaak gepromoot op het niveau van lokale overheden, non-profit organisaties en universiteiten. Zo zou je bijvoorbeeld met andere lokale ondernemers een open dag kunnen organiseren waarbij alle deelnemende bedrijven hun deuren openen.