Vier redenen waarom een bedrijf zou moeten investeren in goud en zilver

Laatst bijgewerkt: 31-03-2021 09:53:21

Persbericht - Vier redenen waarom een bedrijf zou moeten investeren in goud en zilver Goud en zilver worden echt al eeuwenlang erkend...

Vier redenen waarom een bedrijf zou moeten investeren in goud en zilver

Goud en zilver worden echt al eeuwenlang erkend als één van de meest gewaardeerde activa. Zelfs in deze moderne tijd is dit idee nog altijd niet veranderd. Goud is immers nog steeds van hoge waarde, wat je ook zeker kunt zien aan de goudprijs. Ditzelfde geldt bovendien voor de zilverprijs, wat de laatste maanden zelfs steeds hoger aan het worden is. Dit is enigszins opvallend, want op het moment zitten we natuurlijk in een zware periode vanwege de pandemie. Toch hebben goud en zilver nog altijd een hoge waarde omdat ze ook tijdens economische veranderingen en crises goed presteren. Het is dus zeker een goede investeringsvorm, wat ook zonder twijfel het geval is voor ondernemingen vanwege de onderstaande redenen.

Universele waarde

Zo is het verstandig om als bedrijf te investeren in goud en zilver omdat ze een universele waarde hebben. Dit houdt in principe in dat ze hun intrinsieke waarde niet zullen verliezen, wat logisch is. Overal ter wereld zullen edelmetalen immers edelmetalen blijven. Goud en zilver zijn bovendien overal bekend en gewaardeerd. Hierdoor zou een ring van zilver of oorbellen van goud dezelfde waarde behouden in de Verenigde Staten als in Nederland. Dit is het geval door de universaliteit van deze edelmetalen. Dit betekent dat als jij hierin investeert er financiële zekerheid zal zijn voor je goud en zilver, wat dus ook zal gebeuren als je ervoor kiest om te verhuizen.

Veel vraag

Goud en zilver zijn daarnaast extreem gewaardeerde bezittingen. In de meeste industrieën zal hier altijd veel vraag naar blijven, wat ook het geval zou kunnen zijn in de sector waar jouw bedrijf zich in bevindt. Desondanks is de wereld wel aan het evolueren, wat als het gevolg heeft dat de mijnbouw aan het slinken is. Dit komt door economische onzekerheid, maar bijvoorbeeld ook door de veiligheidsredenen en omgevingsfactoren. Er wordt dus niet zo veel gedolven als in het verleden, maar alsnog blijft er wel veel vraag naar goud en zilver. Dit komt ook doordat meer industrieën deze edelmetalen tegenwoordig meer waarderen dan ooit tevoren. Hierdoor is er dus tevens meer vraag gekomen, wat natuurlijk ook leidt tot een hogere waarde.

Hoge liquiditeitsgraad

Beleggen in goud en zilver is voor een onderneming bovendien zeer voordelig, wat te maken heeft met de hoge liquiditeitsgraad. In vergelijking met de meeste andere beleggingen is de liquiditeitsgraad van deze edelmetalen namelijk een stuk hoger. Dit heeft zeker te maken met het feit dat goud en zilver zeer gewaardeerd worden, waardoor het eenvoudig is om ze in contanten om te zetten. Dit zal overal ter wereld het geval zijn naar alle waarschijnlijkheid. Daarnaast zul je ook alsnog de juiste waarde ontvangen in contanten. Bij veel andere beleggingen is de onzekerheid juist erg hoog op het moment, maar daar zul je geen last van hebben als je ervoor kiest om als bedrijf te investeren in goud en zilver.

Fysiek bezit

Als je een hoogwaardig fysiek bezit heeft dan ben je beschermd tegen een marktcrash. Ook zul je geen last hebben van investeringsfraude bijvoorbeeld. Daarnaast zou je je goud en zilver mee kunnen nemen om het te beschermen tijdens een noodgeval. Hierdoor is het zeker de moeite waard om als onderneming te investeren in deze edelmetalen. Fysiek bezit van goud en zilver is dus van belang, maar je moet er uiteraard ook zeker van zijn dat je het op een veilige locatie kunt bewaren. Mogelijk kun je dit doen in het bedrijfspand, maar je kunt er ook voor kiezen om een kluis in huis neer te zetten. Verzeker de edelmetalen bovendien tegen de kans op diefstal.