Persbericht -
Toen Lars van der Wijst (21) en Jens Timmers (22) in februari in 2021 samen Cloudpillo oprichtte, hadden ze niet verwacht dat het zó snel zou gaan. In het eerste jaar verkocht Cloudpillo al 40.000 kussens en werd het bedrijf door de successen al meerdere keren belicht in verschillende media. “Vorig jaar gaven we nog in een interview aan rond deze tijd dat we het doel hadden om volgend jaar 100.000 kussens verkocht te hebben. Nu gaan we daar ruim met 50.000 overheen”, zegt Van der Wijst.
Het volgende doel voor het ambitieuze bedrijf is daarmee een uitrol naar het buitenland. Sterker nog, het bedrijf verkoopt inmiddels zijn producten naast Nederland al in België, Duitsland en Oostenrijk.
Cloudpillo vormt daarmee het bewijs dat je met slimme marketing en een uitstekend product goed kan meedoen met ‘de grote jongens.’ In 2021 zijn de mannen namelijk begonnen met slechts één product: het Cloudpillo hoofdkussen. Dit is niet zomaar een kussen, maar onderscheidt zich van andere kussens doordat het volledig naar wens is af te stellen en de grote mate van comfort dat het biedt.
De Cloudpillo werd in Nederland al snel populair door het gebruik van hoogwaardig memory foam, dat zich vormt naar de lichaamshouding van de persoon die erop ligt, en door de veelzijdigheid van het kussen. “Toen we in 2021 begonnen met Cloudpillo vonden we het eigenlijk wel gek dat de meeste kussens een standaardhoogte en hardheid hebben, terwijl ieder lichaam verschillend is”, zegt Van der Wijst. Dat de consument hier hetzelfde over denkt, duidt dus ook uit de cijfers. De Cloudpillo is inmiddels sinds de start van het bedrijf, in februari 2021, al meer dan 150.000 keer verkocht.
“Het is allemaal heel snel gegaan. We zijn begonnen met één hoofdkussen, maar we hebben het assortiment inmiddels flink uitgebreid. Eigenlijk alles wat je nodig hebt voor een goede nachtrust, verkopen wij nu. Nu we ons assortiment hebben uitgebreid en meerdere mooie producten verkopen, is het daarmee tijd voor de volgende stap: de Europese slaapmarkt veroveren,” vertelt Van der Wijst. Een snelle blik op de website van Cloudpillo verraadt inderdaad dat het assortiment een stuk uitgebreider is dan in 2021. Je kan tegenwoordig ook terecht bij Cloudpillo als je een dekbed, boxspring, matras of dekbed wilt kopen.
Van der Wijst vertelt ons dat er mede door een grote vraag vanuit klanten veel meer producten zijn ontwikkeld. “Het Cloudpillo hoofdkussen blijft een bestseller. Maar inmiddels hebben we ook veel andere producten. Onze klanten waren zo enthousiast over de Cloudpillo dat we regelmatig de vraag kregen of we ook niet andere producten konden ontwikkelen zoals dekbedden of matrassen. Daarmee zijn de andere producten geboren.”
“Dit geldt eigenlijk voor al onze producten. Zowel ons nieuwe afstelbare dubbelzijdige dekbed als de Cloudpillo 2.0 zijn ontstaan omdat we zien dat veel dingen in de slaapmarkt een stuk beter kunnen. Hierin is de feedback van onze klanten cruciaal”, volgens Van der Wijst. “Elke dag zijn we bezig met het luisteren naar onze klanten. Hierdoor kunnen we nieuwe producten toevoegen aan ons assortiment, maar ook onze bestaande producten kunnen we hierdoor blijven verbeteren.”
Hoewel de jonge ondernemers genieten van hun succes, kijken ze vooral naar de toekomst. “We zijn bezig met onwijs veel gave en leuke nieuwe projecten. In Nederland zijn we nu vooral bezig met het uitbreiden en ontwikkelen van onze brand story en identiteit. Met deze nieuwe identiteit kan ons merk nóg sterker op de markt gezet worden”, aldus Van der Wijst.
Maar het blijft niet bij Nederland, ook in het buitenland hebben de mannen van Cloudpillo grote plannen. Van der Wijst: “Dit jaar zijn we druk bezig met de uitbreiding naar Duitsland en Oostenrijk. Als dat eenmaal goed loopt, willen we verder uitbreiden naar het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Daarna hebben we ook nog wel plannen, maar hier hebben we het voorlopig eerst druk genoeg mee!”