UtrechtInc ondersteunt zes nieuwe startups

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:36

Persbericht - Deze maand starten zes nieuwe startups voor ondersteuning bij UtrechtInc. In een programma van 4 maanden werken zij toe naar een schaalbaar business model, betalende klanten, complementair team en werkend product. Met de zes nieuwe startups telt de incubator op dit moment 30 startups in huis. Voorgangers zijn ondermeer de succesvol uitgevlogen bedrijven ViriCiti, The Hyve en StuComm.

De nieuwe lichting bestaat uit Closure, Goings-On, Campfire, MarcoPoloBot, PerfectPlace en PostMe. In de Kick Off van afgelopen twee weken beten zij bij UtrechtInc het spits af. Ira de Jong is een van de nieuwe startups: “Met mijn deelname aan het programma merk ik nu al versnelling voor de groei van PostMe.”

Chantal van der Velde vult aan: “Wij begonnen Closure vanuit een bepaalde expertise, maar als ondernemer moet je uiteindelijk alle vlakken beheersen. Bij UtrechtInc ontwikkel je die kennis en competenties. Bovendien is de omgeving inspirerend en krijg je hulp vanuit alle kanten!”

Voortgang
Tijdens Demo Day op 18 januari 2018 presenteren de zes nieuwe startups hun voortgang. Met een positieve beoordeling krijgen zij toegang tot financiering en het vervolgprogramma bij UtrechtInc.

Meer weten over de zes nieuwe startups?
We stellen ze hieronder aan je voor:
(English version)

Closure
Service voor nabestaanden om alle abonnementen, contracten en accounts af te ronden van een overleden persoon. Closurevoorkomt doorlopende kosten en limiteert de kans op identiteitsfraude. Nabestaanden worden zo ontzorgt, zodat zij hun tijd kunnen spenderen aan wat echt belangrijk is; het verwerken van hun verlies.
Founders: Chantal van der Velde en Graciella van Hamersveld

MarcoPoloBot
Online dienst die cryptocurrencies uitleent en daarmee rente helpt te genereren op cryptocurrencies. Via bitcoin handelsplatformen worden gelden automatisch uitgeleend aan marge beleggers die hierover een rente betalen.
Founders: Kai Bakker en Guus Baggen

Goings-On
Monitor-app voor kankerpatiënten en hun naasten. In één minuut per dag bijhouden hoe het gaat, op basis van wat zowel de patiënt als de arts belangrijk vindt. Met als doel meer relevantie voor de begeleiding en de behandeling van de patiënt.
Founders: Petra Hoogendoorn en Peter Boonstra

Campfire
Social app voor spontane meetups. Om naast alle social media via onze telefoon, ook echt contact tussen mensen aan te moedigen. Campfire laat zien wat zich in jouw omgeving afspeelt. Je kunt deze zogeheten campfires zowel bijwonen als organiseren en zo vrienden of nieuwe mensen ontmoeten.
Founders: Evan Erkelens en Jurriaan van Drunen

Perfect Place
Brengt op basis van big data-analyses voor elke willekeurige locatie in Nederland de kwaliteit van de woonomgeving in beeld. De webservice zorgt voor snelle beslissingen tegen lagere kosten en reduceert risico’s in besluitvormingstrajecten met betrekking tot ruimtelijke ordening en investeringen in vastgoed.
Founders: Johan Westerbeek en Anton Los

PostMe
App waar momenten, persoonlijke berichten en cadeaus in een digitale herinneringendoos worden bewaard. Om deze later, op een zorgvuldig gekozen moment, te versturen aan dierbaren. Tijdens het leven, maar ook na de dood.
Founders: Ira de JongSander Mercx en Jacques-Paul van Meel

Fotografie door: Marli Klok