Tips voor jouw bedrijf wanneer je met je kantoorruimte vastzit aan een lang huurcontract

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:16

Persbericht - Zit het lange huurcontract van jouw kantoorruimte de groei van je bedrijf in de weg of voldoet het niet meer aan jouw wensen? Je kan dan op zoek gaan naar een vervangende huurder voor je kantoorruimte. Lees hieronder of onderverhuur voor jouw kantoorruimte mogelijk is en hoe je hier hulp bij kunt krijgen.

Wanneer mag je jouw kantoorruimte onderverhuren?

Het is belangrijk om eerst te controleren of jouw verhuurder onderverhuur toestaat. In de huurovereenkomst kun je zien of er een bepaling is opgenomen waarin staat of onderverhuur is toegestaan. Controleer dus altijd je huurovereenkomst en ga dan in gesprek met je huidige verhuurder. Verhuur je bijvoorbeeld jouw kantoorruimte zonder akkoord van je verhuurder, dan kan hij de overeenkomst per direct beëindigen. Daarbij zit de onderverhuurder in zo’n geval weer zonder kantoorruimte en kan hij een schadevergoeding van je eisen.

Voor jouw kantoorruimte een onderverhuurder zoeken

Wanneer er in je huurovereenkomst van je kantoorruimte geen bepalingen zijn opgenomen wat betreft het onderverhuren en je akkoord hebt van de verhuurder, kun je op zoek gaan naar een nieuwe onderverhuurder. Hierbij moet jouw kantoorruimte opvallen tussen het grote aanbod op de kantorenmarkt en wil je natuurlijk geen hoge marketingkosten maken. Kies daarom voor de vergelijkingswebsite van SKEPP. Al meer dan 850 verhuurders gingen je voor!

Door je kantoorruimte op SKEPP te plaatsen, zorg je ervoor dat jouw kantoorruimte opvalt en met een SEO-optimale tekst online komt. Daarnaast komt er een fotograaf langs om gratis foto’s en een video te maken van je kantoorruimte. Hierdoor kunnen potentiële huurders vooraf al goed peilen of jouw kantoorruimte geschikt voor ze kan zijn.

Het plaatsen van jouw kantoorruimte op SKEPP is geheel gratis en vrijblijvend. Je betaalt pas een fee wanneer SKEPP een nieuwe huurder voor je kantoorruimte heeft gevonden. Deze fee bedraagt 10% over de eerste jaarhuur. Dus verhuur jij je kantoorruimte voor 2 jaar, dan vraagt SKEPP alsnog maar 10% over de eerste jaarhuur.

Welke afspraken moet ik met de onderverhuurder aangaan?

Wanneer er een onderverhuurder voor je kantoorruimte is gevonden, moet er een huurovereenkomst worden opgesteld. Het is verstandig om de huurtermijn gelijk te laten lopen aan je eigen huurovereenkomst. Daarbij is het belangrijk om goede afspraken te maken over het onderhoud van je kantoorruimte, want hier ben jij aansprakelijk voor.

Daarnaast moet je de huurprijs van jouw kantoorruimte vaststellen. Het zou natuurlijk mooi zijn wanneer deze gelijk is aan de huurprijs die jij maandelijks betaalt. Maar wanneer je bijvoorbeeld een kantoorruimte in Amsterdam hebt en hier meerdere kantoorruimtes vrij zijn, wordt er geadviseerd om een lagere huurprijs aan te houden. Een onderverhuur situatie biedt de onderverhuurder namelijk minder voordelen dan wanneer hij een huurovereenkomst sluit met de eigenaar van het kantoorpand. Een scherpe huurprijs zal dus de kans op verhuur verhogen.

Wil jij je niet bezighouden met alle taken die komen kijken bij het verhuren van jouw kantoorruimte? Dan kan SKEPP jou helpen, want het biedt met Officemanager een software aan waardoor jij zonder al te veel tijd het huurcontract en de facturatie helemaal geregeld hebt.

Hulp van SKEPP nodig?

Ben jij nou enthousiast geworden na het lezen van dit bericht? Neem dan contact op met SKEPP! Het plaatst jouw kantoorruimte gemakkelijk en snel op de vergelijkingswebsite, waardoor je binnen de kortste keren een nieuwe huurder voor je kantoorruimte hebt gevonden!