Tips om te besparen op de zakelijke telefoonkosten

Laatst bijgewerkt: 17-10-2024 16:15:17

Persbericht - Een goede telefoonverbinding is onmisbaar op het werk. Het is noodzakelijk om constant in contact te staan met de klanten.

Toch komt die goede verbinding vaak wel met een prijskaartje. Als je niet goed oplet, kunnen de kosten hoger oplopen dan je had verwacht. Juist als ondernemer probeer je de kosten van het bedrijf zo laag mogelijk te houden. Wil je voorkomen dat de zakelijke telefoonkosten de pan uit rijzen? Lees dan snel verder en ontdek enkele handige bespaartips.

Kies voor sim only

Ben jij iemand die altijd voor een abonnement met toestel kiest? Maar doet je huidige telefoon het eigenlijk nog prima? Dan is het zonde om weer opnieuw een zakelijk abonnement met toestel aan te schaffen. Dit geldt ook voor als je voor de allereerste keer een zakelijk mobiel abonnement probeert af te sluiten. De meeste mensen hebben nog wel ergens een oud model in huis liggen. Je kunt deze nog prima een tijdje gebruiken en dit combineren met Sim only zakelijk. Zo bespaar je al snel tientallen euro’s per maand en betaal je echt enkel voor hetgeen je werkelijk gebruikt.

Een abonnement dat bij je past

Past jouw bundel eigenlijk nog wel bij je verbruik? Zoniet, dan wordt het tijd om hier verandering in te brengen. Als je telkens buiten je bundel data verbruikt of telefoneert, dan levert dit flink wat extra kosten op. Het is doorgaans duurder om buiten je bundel te gaan, dan simpelweg een grotere bundel te kiezen. Daarom is het belangrijk om je telefoongebruik van de afgelopen maanden onder de loep te nemen. Dit kan je meestal online inzien bij je huidige provider. Ontdek hoeveel je maandelijks telefoneert en internet en neem het gemiddelde van de afgelopen zes maanden. Zo krijg je een goed idee van welke bundel je nodig hebt. Door te kiezen voor het abonnement dat bij je past, weet je zeker dat je nooit meer betaalt dan nodig is.

Geniet van extra korting

Ben je op zoek naar een nieuwe provider? Dan kan het ook verstandig om te kijken naar andere abonnementen die je momenteel hebt lopen. Als je alle abonnement bij één provider onderbrengt, kan je flink wat geld besparen. In dat geval krijg je namelijk vaak extra korting. Bovendien is het ook nog eens veel overzichtelijker omdat je minder losse abonnementen hebt lopen.

Schroom je zeker niet om na te vragen bij je provider welke mogelijkheden er zijn. Vaak willen ze er alles aan doen om jou aan hen te binden. Financieel is er dan meestal ook wel wat mogelijk om dit aantrekkelijker voor je te maken. Proberen kan natuurlijk geen kwaad.

Nog op zoek naar de juiste provider voor jouw zakelijke abonnement? Online kun je eenvoudig de verschillende telefoonproviders met elkaar vergelijken. Zo ontdek je al snel – op basis van jouw persoonlijke wensen – wat de voordeligste optie is. Je beschikt dan over een kort overzicht met de goedkoopste abonnementen, zodat je zelf een weloverwogen en financieel aantrekkelijke beslissing kunt nemen.