Springcast lanceert eerste Nederlandse podcast community

Laatst bijgewerkt: 10-12-2020 19:50:25

Persbericht - In Nederland breekt podcasten nu definitief door. Springcast startte in de zomer van 2020 als eerste Nederlandse podcasthostingbedrijf. En maakt...

In Nederland breekt podcasten nu definitief door. Springcast startte in de zomer van 2020 als eerste Nederlandse podcasthostingbedrijf. En maakt het vanaf vandaag ook mogelijk voor podcasters, podcastgasten en experts om elkaar makkelijk te vinden. Met een community waar zij kunnen connecten én het podium krijgen dat zij verdienen.

Met de Springcast Community is het nu in één keer mogelijk voor podcasters, podcast gasten en experts om elkaar te vinden en met elkaar te kunnen connecten. En dat biedt veel mogelijkheden voor ondernemers en bedrijven om eenvoudig podcastgasten te vinden voor hun zakelijke podcasts.

“Nu het aantal podcasts exponentieel groeit en steeds meer mensen en bedrijven een eigen podcast starten, is er een toenemende behoefte aan een plek waar men eenvoudig in contact kan komen met anderen in de podcastscene. Voor veel podcasters is het vinden van de volgende gast de grootste uitdaging”. Aldus Nico Oud, founder van Springcast.

Nico is op het idee gekomen, doordat hij zelf moeite had met het maken van een shortlist van gasten die pasten binnen de strategie van zijn eigen podcast GrowthMinds. En omdat Springcast als missie heeft om het leven van podcasters makkelijker te maken, paste dit concept perfect in de langetermijnvisie van het bedrijf.

Inmiddels hebben de afgelopen 2 dagen al meer dan 100 podcastgasten, podcasters en experts zich aangemeld voor de community die vandaag voor het eerst openbaar te bekijken is en zijn de eerste podcast gasten, podcasts en experts er te vinden.

In de directory is het vrij eenvoudig om te zoeken naar een match. Niet alleen de zoekfunctie, maar ook de schat aan informatie zorgen dat je een goed beeld krijgt van de podcast, gast of expert. Zo zijn er portfolio’s en audiosamples zichtbaar. En het is voor elke gebruiker mogelijk een favorietenlijst aan te leggen. De analytics geven gebruikers daarnaast inzicht in hun bereik.

Met de Springcast Community wordt het draagvlak voor podcasten weer verder vergroot en heeft de gevestigde podcast scene nu een plek om te connecten en gevonden te worden. Aanmelden is kosteloos, elke gebruiker krijgt drie gratis vermeldingen. De community is te vinden op community.springcast.fm.