Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Spotler Group neemt Sooqr B.V. over conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeteren

Laatst bijgewerkt: 10-03-2023 15:38:36

Persbericht -

Rotterdam, 9 maart 2023 – Spotler Group kondigt de overname aan van Sooqr B.V., een platform dat online retailconversies verhoogt en zo een hogere omzet realiseert. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen en slimme, geoptimaliseerde merchandising. Sooqr versterkt de gepersonaliseerde e-commercemogelijkheden van Squeezely, dat de Spotler Group in 2021 overnam.

 

 

 

 

Door het combineren van deze twee complementaire tech

nologieën positioneert de Spotler Group Squeezely sterk in de opkomende categorie Commerce Experience Platform (CXP). Hiermee krijgen retailers inzicht in klantgedrag, voorkeuren en kooppatronen die zij kunnen benutten om de volledige winkelervaring te personaliseren en de klantervaring, conversiepercentages en omzet te verbeteren.

Tim Hoefnagel, medeoprichter en managing director van Squeezly: “Dit is een belangrijk moment voor onze klanten en ons team. Het integreren van de technologie en expertise van Sooqr versnelt onze ontwikkeling naar onze visie op gepersonaliseerde commerce aanzienlijk.”

Sooqr is opgericht in 2015 met de missie om online retailers in staat te stellen het juiste product op de juiste plaats op het juiste moment aan te bieden. Zij bedienen nu meer dan 1.100 klanten wereldwijd, waaronder Drogist.nl, HSN, Intersport Twinsport, en hebben zich weten te vestigen als het toonaangevende platform voor e-commerce conversie optimalisatie in Nederland.

Albert Mombarg, CEO van Sooqr: “We zijn verheugd ons aan te sluiten bij de Spotler Group en voor de mogelijkheden die het onze klanten zal bieden op het vlak van productinvesteringen, toegang tot een suite van complementaire technologieën en expertise binnen de groep.”

De afgelopen twee jaar heeft de Spotler Group blijk gegeven van een toenemende inzet voor e-commerce met strategische investeringen om online retailers te ondersteunen met basket abandonment, website personalisatie, analytics, gepersonaliseerde journeys en loyaliteitsprogramma’s. De overname van de Sooqr-technologie wordt gezien als het invullen van het ontbrekende puzzelstukje.

Lee Chadwick, CEO van Spotler Group: “Het publiek geïnteresseerd en betrokken houden met datagestuurde, real-time personalisatie is de kern van onze strategie. De overname van Sooqr breidt onze mogelijkheden uit met search, analytics en merchandising. Hierdoor kunnen we een modulaire oplossing bieden die aansluit bij de behoefte van onze e-commerce klanten om aantrekkelijke klantervaringen te bieden.”

###

Over Spotler Group

De Spotler Group, opgericht in 2016, heeft geïnvesteerd in het opbouwen en ontwikkelen van een portfolio van toonaangevende digitale marketing- en communicatietechnologieën die de complexiteit van multi-channel marketing, verkoop en klantenservice vereenvoudigen. Tot de merken behoren Spotler, Tripolis, Squeezely, Pure360, Flowmailer en OBI4wan. Samen bedienen zij meer dan 4.000 klanten in 15 landen en verzenden zij meer dan 18 miljard berichten per jaar, waardoor de Spotler Group een Europese leider is in deze groeiende categorie marketingtechnologie. Kijk voor meer informatie op www.spotlergroup.com.