Spaces opent 300e locatie

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:22

Persbericht - Nog geen 11 jaar na de opening van de eerste vestiging aan de Herengracht in Amsterdam, opent Spaces de 300e locatie in Lissabon. Hiermee geeft inspirerende werkomgeving Spaces verder vorm aan de ambitie om internationaal te groeien.

Spaces kiest niet toevallig voor Lissabon als stad voor deze nieuwe locatie. Sinds de economische crisis heeft Lissabon zich ontwikkeld als belangrijke vestigingsplek voor start-ups, scale-ups en corporates. Het DNA van Spaces past perfect bij het DNA van Lissabon: een bruisende stad vol met energie.

STERK EXPORTPRODUCT

Ondernemen zit in het Nederlandse bloed. Het is dan ook geen verrassing dat snel over de landsgrenzen heen werd gekeken voor de groei van Spaces. Op dit moment heeft het van oorsprong Nederlandse Spaces 300 vestigingen in meer dan 40 landen. Het laat daarmee zien een sterk exportproduct te zijn. De deeleconomie is niet meer weg te denken in onze hedendaagse levensbehoefte; de groei van Spaces is hier een voorbeeld van.

Spaces is uitgegroeid tot een merk dat wereldwijd bekend staat om het herkenbare design, de full service en diversiteit in professionele werkplekken die het biedt voor gelijkgestemde ondernemers. Van eenpitters tot scale-ups en grote internationaal opererende bedrijven die elkaar ontmoeten door gedeelde ruimtes, evenementen en partnerships.

“Toen we begonnen noemden mensen ons concept een hype. Daarna werd het een trend genoemd. Met de opening van onze 300e locatie laten we zien hoe ontzettend duurzaam het concept van Spaces is.”, aldus Martijn Roordink, CEO en medeoprichter van Spaces. “Wij willen een werkomgeving creëren waar mensen zich echt heel prettig voelen. Het is geweldig dat we dat nu op 300 plekken over de hele wereld hebben weten te realiseren.”

GROEI

Dit jaar opent Spaces 160 locaties over de hele wereld. Spaces groeit daarmee meer dan 100% in één jaar tijd. Het in Amsterdam opgerichte bedrijf is in sneltreinvaart de wereld aan het veroveren. In totaal heeft Spaces meer dan 1.000.000 operationele m2.

“Ik geloof in een stedeneconomie”, aldus Roordink. “Door de enorme groei die we doormaken, zijn we in staat ons te vestigen in de meest inspirerende steden van de wereld. Van Amsterdam tot aan Johannesburg en van Bangkok tot aan Los Angeles.”

Aan deze lijst met steden wordt Lissabon toegevoegd. Lissabon is een authentieke stad met een prachtige oude stadskern. Met zijn afwisselende wijken, oud naast spiksplinternieuw, en een interessante afwisseling van architectuur, inspireert de stad iedereen die er komt. Met Spaces’ ambitie om zich op A-locaties te vestigen, is er in de hoofdstad van Portugal geen betere plek voor de 300e locatie dan aan het Marquês de Pombal, op loopafstand van de bruisende Avenida da Liberdade.

NOOT VOOR DE REDACTIE

OVER SPACES

Spaces biedt een inspirerende kantooromgeving voor professionals en groeiende ondernemingen. Naast kantoorruimtes, zijn er memberships en vergaderzalen om te helpen denken, creëren en samen te werken. Spaces heeft als doel om een professionele omgeving met te bieden waar ideeën tot stand komen, een bedrijf zich ontwikkelt en waardevolle relaties kunnen ontstaan. Spaces heeft meer dan 300 locaties verdeeld over Europa, Azië, Australië, Afrika, Noord- en Zuid-Amerika. Bekijk voor meer informatie de website, lees de laatste blogs of volg Spaces op Instagram. www.spacesworks.com

Perscontact:

Burson Cohn & Wolfe | Jaap Jochmann | +31.070.302.1100 | [email protected]