Organische linkbuilding binnen SEO – waarom werkt dit zo goed?

Laatst bijgewerkt: 21-04-2021 14:56:51

Persbericht - In de wereld van internetmarketing speelt linkbuilding een bijzonder belangrijke rol. Waarbij goed uitgevoerde SEO je bedrijg een boost kan geven, kan...

In de wereld van internetmarketing speelt linkbuilding een bijzonder belangrijke rol. Waarbij goed uitgevoerde SEO je bedrijg een boost kan geven, kan verkeerd uitgevoerde linkbuilding een aanzienlijk negatief effect hebben op de totale waarde van jouw site. Het kan zelfs een verwoestend effect hebben op de hoeveelheid bezoekers die je ontvangt. In dit artikel lees je enkele van de zaken waarmee je rekening moet houden bij zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een SEO-bureau.

Waarom is linkbuilding zo belangrijk?

De ranking van jouw website in zoekmachines is uiteraard van het grootste belang. Het bepaalt direct hoeveel verkeer jouw website ontvangt. En voor de meeste bedrijven betekent meer verkeer ook direct meer klanten. Hoewel het niet direct mogelijk is om de resultaten van bijvoorbeeld Google te beïnvloeden, kunt je wel acties ondernemen om jouw  positie op de resultatenpagina’s te verbeteren. Je doet dit door voor bepaalde zoekwoorden de positie te controleren en de factoren die tot die positie leiden, te beïnvloeden. Linkbuilding is een van de meest effectieve manieren hiervoor. Het belang van een goede, kwalitatieve link is zeer groot.

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden is de manier om links te laten plaatsen naar jouw site en daarmee de zichtbaarheid daarvan te verbeteren. Er zijn een aantal bedrijven die SEO- en linkbuildingdiensten aanbieden, maar het is belangrijk om er een te kiezen met een goede reputatie en ervaring in de branche. Een goed SEO-bureau kan relevante backlinks van hooggeplaatste websites verkrijgen. Deze professionals zijn in staat om organische links op te bouwen door links te kopen of te ruilen. Om organisch links te bouwen is jarenlange ervaring nodig, een netwerk van websites en contacten en gedegen SEO kennis. Dit betekent in feite dat zelf linkbuilding uitvoeren een vrijwel onmogelijke opgave is.

Maak sterke content

Als je linkbuilding wilt gebruiken voor je website, dan is het belangrijk dat je eerst geweldige content maakt voor de pagina’s van jouw eigen site. Een SEO-bedrijf zoals Local Scope, kan je helpen met de juiste onderwerpen voor je pagina’s te kiezen. Hierbij kiezen ze ervoor om niche-gerichte inhoud te maken. Dit vergroot de kans dat jouw website in de zoekresultaten gevonden gaat worden. Het maken van niche-gerichte inhoud betekent niet noodzakelijk dat je alleen inhoud in een bepaalde branche of binnen een specifieke geografische locatie moet maken. Je kunt echter meer en sneller succes hebben door meerdere, op een niche gerichte, pagina’s te maken dan slechts één algemene pagina. Local Scope is met zijn lage tarieven en no-nonsense aanpak perfect voor kleine ondernemers en het mkb!

Een bewezen methode

Organische linkbuilding-methoden werken en het is inmiddels bewezen dat ze de positie van websites in Google beïnvloeden. Er zijn een aantal verschillende manieren waarop je organische linkbuilding voor je kunt laten werken. Juist een combinatie tussen deze methodes zal effectief zijn. Enkele hiervan zijn het schrijven van gastblogs voor andere websites, het indienen van links op kwalitatieve startpagina’s, het deelnemen aan verschillende forumsites en pakkende content plaatsen op sociale media. Het neemt wat tijd in beslag, maar het zal zeker zichtbaar worden door middel van het verhogen van de positie van zoekmachines, organisch verkeer en een hoge klikfrequentie.