Geen producten in je winkelwagen.

Onjuiste juridische documenten regelmatig oorzaak geschil

Laatst bijgewerkt: 02-05-2022 16:54:00

Persbericht - LEUSDEN, 5 mei 2022 – Algemene voorwaarden, privacy statements, vaststellingsovereenkomsten en arbeidscontracten zijn zaken waar ondernemers zich liever niet mee bezighouden. In de praktijk blijken fouten in dit soort documenten juist een hoop juridische problemen te veroorzaken. Juridisch probleemoplosser ARAG introduceert om die reden een service met up-to-date juridische documenten voor ondernemers.

Juristen in dienst van ARAG merken in de praktijk dagelijks dat afspraken tussen werkgever en werknemer vaak ondeugdelijk en juridisch incorrect zijn vastgelegd. “Soms kan het verkeerd gebruik van woorden ervoor zorgen dat contracten of brieven juridisch gezien geen stand meer houden, zegt Carola Wijkamp-Hermsen, directeur Commercie, Marketing en Verzekeringen bij ARAG. “Veel geschillen kunnen dus relatief eenvoudig worden voorkomen door afspraken op de juiste manier vast te leggen, zodat deze voldoen aan de juridische eisen.“

“Omdat ondernemers vaak niet juridisch geschoold zijn, ontbreekt het hen logischerwijs aan de kennis om dit op orde te krijgen”, vervolgt Wijkamp-Hermsen. “Om die reden zijn wij gestart met een Documenten Service voor ondernemers. Daarmee zorgen we ervoor dat ondernemers in ieder geval de afspraken juridisch correct op papier hebben staan zodat ze daar geen omkijken meer naar hebben.”

Per stuk of abonnement
Een ondernemer die slechts een enkele keer een juridisch document nodig heeft, kan deze per stuk afnemen. Verwacht de ondernemer meerdere documenten per jaar nodig te hebben, dan kan er ook een abonnement worden afgesloten. De ondernemer wordt ook op de hoogte gehouden van wetswijzigingen en ontvangt een nieuwe versie van het aangeschafte document, indien dat noodzakelijk is. Wijkamp-Hermsen: “Daarnaast biedt de Documenten Service de optie om telefonisch te sparren met een ervaren jurist als een ondernemer juridische vragen heeft voorafgaand aan, tijdens of na het opstellen van het document. Zo weet de ondernemer zeker dat het document juridisch waterdicht is.”

De zakelijke Documenten Service van ARAG is beschikbaar voor alle ondernemers. Dus ook voor ondernemers die (nog) geen zakelijke rechtsbijstandverzekering bij de verzekeraar hebben afgesloten.

Over ARAG
ARAG is een onafhankelijk juridisch probleemoplosser. Wij maken het recht toegankelijk en betaalbaar voor iedereen. Onze ambitie is om de beste juridisch probleemoplosser van Nederland te zijn. Klanttevredenheid en kwaliteit van dienstverlening zijn hierbij onze uitgangspunten. ARAG Nederland maakt onderdeel uit van de ARAG Groep, een van oorsprong Duits familiebedrijf dat met ruim 4300 medewerkers actief is in 19 landen inclusief Australië, de Verenigde Staten en Canada. Met bijna 800 professionals in Nederland werken wij vanuit Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Leusden en Roermond. www.arag.nl