Ondernemers bundelen krachten voor een snelle terugkeer naar kantoor met ANNO NOW

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:29:26

Persbericht - Organisaties zijn zich langzaamaan aan het oriënteren op de terugkeer naar kantoor. Deze terugkeer zal zeer geleidelijk verlopen. En ook is duidelijk dat we met z’n allen terugkeren in een werkomgeving die op vele vlakken veranderd is omdat wij in een anderhalve meter maatschappij zijn beland. Ook het kabinet lijkt ruimte te zien, al wordt hier nog weinig gedeeld over hoe het kantoren zal vergaan, de komende maanden.

Belangeloze kennisdeling

Om de terugkeer naar kantoor zo snel, gezond en veilig als mogelijk te laten verlopen hebben meer dan 20 organisaties die actief zijn op de kantorenmarkt zich verenigd onder de noemer A New Normal Office – ANNO NOW met als doel belangeloos kennis en informatie te delen die bijdraagt aan een snelle terugkeer naar de werkomgeving. “Niet eerder hebben wij te maken gehad met een wereldwijde crisis van deze omvang”, aldus Jan-Willem de Bruijn – directielid bij één van de initiators van dit initiatief – D&B The Facility Group. “Op een verstandige manier nadenken over de nabije toekomst vraagt om een bundeling van denkkracht, creativiteit, kennis en kunde. Het ‘omdenken’ van de maatschappelijke situatie van morgen moet je niet alleen willen doen. Alleen samen krijgen we corona onder controle.”

Flinterdunne initiatieven

Voor de hand liggende maatregelen en oplossingen overspoelen de media. Vele organisaties wauwelen elkaar na. Iedereen hoopt een graantje mee te pikken in onzekere tijden. Om de eigen organisatie overeind te houden of een extraatje te verdienen aan een periode van onzekerheid en angst. Vele initiatieven zijn flinterdun, reeds breed beschikbaar, onwenselijk of domweg onuitvoerbaar, kostbaar en ineffectief.

Samen krijgen we de motor draaiende

Mattijs Kaak, partner bij Ditt Officemakers: “In een tijd waarin sommige mensen juist proberen te profiteren van een crisis of vooral hun eigen probleem proberen op te lossen, zoeken wij naar synergie en samenwerking. Dit faciliteren we door een platform te activeren waarin we met nu al meer dan 30 partners samenwerken om iedereen straks weer veilig, gezond en prettig naar kantoor te krijgen. Het platform is onafhankelijk, onbaatzuchtig, organisch en openbaar. De partners komen uit alle winstreken van de kantorenmarkt en werken concurrentie overstijgend samen om tot oplossingen te komen. Samen krijgen we de motor wel weer draaiende, de positiviteit terug en iedereen in zijn of haar “A New Normal Office”.

Een krachtig initiatief

Het initiatief tot deze samenwerking komt van Ditt Officemakers, NDI ICT Solutions, D&B The Facility Group. “In deze samenwerking gaan wij op zoek naar intelligente, creatieve, robuuste en fundamentele inzichten en oplossingen die praktisch toepasbaar zijn om – zonder teveel kleerscheuren – het post-corona tijdperk het hoofd te bieden,” zo vertelt Jan-Willem de Bruijn.

Ook bijdragen?

Wilt u ook bijdragen of zoekt u informatie, kennis en kunde die u kan ondersteunen bij de terugkeer naar de werkomgeving, bezoek dan nu www.anno-now.nl of neem contact op met de helpdesk via 020-2802700 of [email protected].