Nominaties Franchise Starter Award 2019 geopend

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:50

Persbericht - Tijdens Het Nationale Franchise Congres van 3 oktober a.s. zal voor de tweede keer de Franchise Starter Award uitgereikt worden. De award wordt uitgereikt aan de meest belovende startende franchiseformule van Nederland en beloont de positieve impact en goed ondernemerschap. Een jury van franchise professionals, waaronder de winnaar van vorig jaar, Rutger Vlaming van Suittruck, het publiek en alle aanwezigen van het congres bepalen de uiteindelijke winnaar. Voor de winnaar is er een prijzenpakket t.w.v. € 10.000 beschikbaar gesteld. Wie is volgens jou dé kanshebber voor dit jaar? Nomineer vanaf maandag 3 juni de formule! Dit kan tot en met 30 juni a.s.

Wat valt er te winnen?

De organisatie van Het Nationale Franchise Congres bestaat uit zes partijen; De Nationale Franchise Gids, FLYNTH, Ludwig & Van Dam, VISMA Software, Lekkerland en ABN Amro.

Iedere organisator zal een bijdrage doen in de ‘prijzenpot’ in de vorm van (hun eigen) dienstverlening. De winnaar van de award ontvangt dus een dienstenpakket van zes franchiseprofessionals die de winnaar gaan helpen de formule naar een hoger niveau te tillen. Hierbij kan gedacht worden aan een wervingspakket voor ondernemers, accountancy, juridisch en financieel advies, etc.

Daarnaast zullen de aanwezige 140 formules een duit in het zakje doen. Iedere franchiseondernemer die iets wil bijdragen aan de startende formule, van een goed gesprek, een kop koffie tot een zakenvoorstel, kan zijn visitekaartje inleveren tijdens het congres om overhandigd te worden aan de winnaar.

De procedure

De Franchise Starter Award bestaat uit een nominatieronde, opgevolgd door drie verkiezingsrondes. Deze drie rondes bestaan uit: een online stemming, een jurybeoordeling en een beoordeling door de franchisegevers aanwezig op het congres.

Iedere startende formule die minder dan twee jaar bestaat óf minder dan 5 franchisenemers heeft, kan genomineerd worden. Wanneer alle inzendingen verzameld zijn, wordt een top 3 bepaald op basis van een online stemming.

De finalisten worden uitgenodigd door de jury om hun formule te komen pitchen, dit met ondersteuning van een eventuele presentatie.

Deze pitch zullen de finalisten vervolgens nog eens moeten geven voor het aanwezige publiek tijdens Het Nationale Franchise Congres 2019. De beoordeling van de jury en de beoordeling van het publiek wegen beiden even zwaar in de bepaling van de eindscore. Daarna zal de meest belovende formule de Franchise Starter Award uitgereikt krijgen.

Grootste bijeenkomst van franchise

Het Nationale Franchise Congres is jaarlijks de grootste bijeenkomst van franchiseformules in Nederland. Ruim 20% van de totale franchise sector, meer dan 140 formules, is vertegenwoordigd tijdens dit congres. Uniek binnen de branche.

Ieder jaar komen deze formules bijeen om de lopende problematiek, successen en uitdagingen binnen de sector te bespreken, met als uiteindelijke doel de eigen formule en de sector als geheel te verbeteren.

Om de goede naam van franchise kracht bij te zetten, is vorig jaar door de organisatie van het Franchise Congres deze aanmoedigingsprijs in het leven geroepen. Het dient bonafide franchising te stimuleren. “Een startende franchisegever is een echte pionier met veel doorzettingsvermogen en vaak hele vernieuwende ideeën. Hier willen wij graag onze naam aan verbinden en diegene ondersteunen met ons netwerk en expertise,” aldus Derk van Dam van Ludwig & Van Dam advocaten.

Nomineer de formule!

Welke formule moet volgens jou in aanmerking komen voor deze award? Nomineer de formule via deze pagina! Nomineren kan tot en met 30 juni a.s. Op deze pagina tref je ook de verdere procedure aan.