Mobiel betalen, nu ook met Google Pay via PAY!

Laatst bijgewerkt: 01-06-2021 10:47:59

Persbericht - AMSTERDAM, 1 juni 2021 – Merchants kunnen vanaf nu Google Pay aanbieden via PAY. Met Google Pay biedt internetgigant Google...

AMSTERDAM, 1 juni 2021 – Merchants kunnen vanaf nu Google Pay aanbieden via PAY. Met Google Pay biedt internetgigant Google haar gebruikers zowel online als offline een snelle en veilige betaalervaring. Consumenten hoeven hun pinpas niet meer in de betaalautomaat te steken. Ze kunnen afrekenen met hun Android-smartphone. Met behulp van Google Pay kunnen ze ook in honderden apps aankopen afrekenen zonder betalingsgegevens in te hoeven voeren.

Betalen met Google Pay is kinderlijk eenvoudig

Met Google Pay kunnen consumenten gemakkelijk contactloos betalen of aankopen doen in apps of online. Voordat klanten aankopen kunnen doen via Google Pay moeten zij eerst een of meerdere betaalmethoden toevoegen. De in Nederland geaccepteerde betaalmethoden voor Google Pay zijn debitcard (Maestro), creditcard (American Express, Mastercard en Visa) en PayPal. Op basis van deze betaalmethoden verwerkt PAY. de betaling(en) op de specifieke kaart.

Sneller en veiliger betalen is de norm

Google Pay is een uiterst veilige betaalmethode en beschermt altijd de betaalgegevens van klanten. Dit doet de app door een virtueel accountnummer te genereren: de bankkaartgegevens verschijnen hierdoor niet op de smartphone. Met Google Pay als betaalmethode via PAY. zijn merchants ervan verzekerd dat het account van klanten altijd veilig blijft.

Google Pay maakt gebruikt van fysieke authenticatiemethoden voor betalingen van meer dan 25 euro. Deze worden beveiligd door een toegangscode of vingerafdruk-ID. Wanneer de consument een betaling doet, stuurt Google Pay het creditcard- of bankpasnummer niet mee met de betaling. In plaats daarvan genereert de app een virtueel accountnummer dat de accountinformatie van de gebruiker vertegenwoordigt. Dit proces gaat volledig via de nieuwste Strong Customer Authentication (SCA) normen. Vervolgens ontvangt en verwerkt PAY. deze gegevens op een veilige manier via de gekozen route.

Merchants voegen via PAY. gemakkelijk Google Pay toe aan hun webshop

Wanneer merchants Google Pay activeren, verschijnt de betaaloptie Google Pay in hun check-out. Op het Google Pay betaalscherm start PAY. vervolgens een Google Pay betaling als er een geldige kaart is gekoppeld. Wanneer de kaarthouder (de betaler) geen geldige kaart aan zijn account heeft gekoppeld, kan hij deze alsnog toevoegen aan zijn Google Pay account of kiezen voor een andere betaalmethode. PAY. toont Google Pay op de creditcard en maestro betaalschermen als Google Pay is geïnstalleerd en er een werkende kaart is aangetroffen.