Maxilia Relatiegeschenken in Top 250 Groeibedrijven van Nederland

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:23

Persbericht - Voor het derde jaar op rij staat e-commercebedrijf Maxilia Relatiegeschenken in de Top 250 Groeibedrijven van Nederland. Deze lijst van snelgroeiende bedrijven is geselecteerd door het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE) en nlgroeit.

De selectie is gebaseerd op het ‘ScaleUp Dashboard’ van academisch directeur van het ECE, Prof. Dr. Justin Jansen. Een jaarlijks onderzoek naar Nederlandse bedrijven die de meeste groei in omzet en/of werknemers hebben behaald tussen 2014 en 2017. Deze grootste groeiers hebben in deze periode meer dan 32.000 banen gecreëerd.

Werknemersbestand De Top 10 is niet alleen gebaseerd op de hoogst gemiddelde jaarlijks werknemersgroei, maar ook op het aantal gecreëerde banen. In 2018 zorgde deze tien bedrijven alleen al voor ongeveer 17.400 banen. Hiermee is de Top 10 verantwoordelijk voor meer dan de helft van de banencreatie van de Top 250 Groeibedrijven van Nederland.

Beide categorieën, zowel Top 10 als Top 250, worden gemeten in Full-Time Equivalent (FTE), een rekeneenheid waarmee de omvang van een arbeidsovereenkomst of werknemersbestand wordt uitgedrukt. Om in de lijst van Top 250 Groeibedrijven te staan, moet er sprake zijn van minimaal tien werknemers en/of 5 miljoen euro omzet. Daarnaast dient een bedrijf in de driejarige periode vanaf 2012 een groei van minimaal 20% per jaar in omzet en/of werknemers te hebben gemaakt.

Eenmanszaak Maxilia Relatiegeschenken is van een eenmanszaak uitgegroeid tot e-commercebedrijf met meer dan zestig werknemers in Nederland en over de grens. Op de gelijknamige website, www.maxilia.nl, biedt het bedrijf uit Rhenen promotionele artikelen en relatiegeschenken aan.

Maxilia Relatiegeschenken is niet alleen actief in Nederland, maar sinds 2016 ook in Duitsland en sinds 2017 in Frankrijk. Vanaf volgend jaar vertegenwoordigt het e-commercebedrijf ook de promotionele branche in Italië en Spanje. “Het is voor ons belangrijk om te blijven groeien en investeren in een groter afzet kanaal”, vertelt Patrick Geijtenbeek, teamleider online marketing.

Best Online Performance Maxilia Relatiegeschenken staat niet alleen in de top van snelgroeiende bedrijven, maar is vorig jaar ook uitgeroepen tot beste internetleverancier in de promotionele branche. De Best Online Performance award werd ook het jaar daarvoor uitgereikt. Daarnaast behoort Maxilia Relatiegeschenken tot de FD Gazellen 2018.