Persbericht - In dit artikel geven we je tips voor het opruimen van je kantoor.
Het is weer zo ver: het is tijd om je kantoor op te ruimen. Of het nu gaat om een thuiskantoor, of het kantoor van het bedrijf, waar je met alle werknemers zit, het is goed om je kantoor regelmatig eens goed op te ruimen. Een opgeruimde werkplek zorgt namelijk voor een hoop voordelen en het maakt ook dat je niet jarenlang troep bewaart die je niet meer nodig hebt. In dit artikel geven we je tips voor het opruimen van je kantoor.
Een opgeruimd kantoor brengt enorm veel voordelen met zich mee. Ook voor je werknemers is een opgeruimd kantoor erg belangrijk. Zo verhoogt een opgeruimde werkplek het prestatievermogen, voorkomt het irritaties en vermindert het stress. Daarbij heb je ook meer controle over privacygevoelige documenten. Genoeg redenen dus om je kantoor eens goed op te ruimen. Pak wat dozen en ga gelijk aan de slag!
Het bureau is de plek waar je dagelijks een hoop tijd doorbrengt. Spullen hopen zich hierdoor al snel op op deze plek. Oude papieren, visitekaartjes, boeken die je voor even uit de kast hebt getrokken, pennen, losse post-its en misschien wat lege snoeppapiertjes. Hoog tijd dus om eens goed huis te houden en het bureau goed op te ruimen en leeg te maken. Zoek alles uit: spullen waar je niets meer mee doet kunnen direct de prullenbak in, belangrijke papier en dergelijke kun je het beste bewaren in grote dozen, of bijvoorbeeld een foldermap.
Als je je bureau hebt opgeruimd, is het slim om een systeem te beginnen. Zo voorkom je dat je bureau over een paar weken weer een troep is. Regel bijvoorbeeld een handige opslagruimte waar je post, documenten en andere papieren in kunt bewaren. Zet een prullenbakje bij je bureau en een pennenbak om je pennen in op te bergen. Zo zorg je ervoor dat je bureau al een stuk schoner blijft. Maak er ook de gewoonte van om aan het eind van de werkdag bijvoorbeeld de laatste vijftien minuten te gebruiken om je bureau op te ruimen. Zo start je iedere volgende dag weer met een schoon, opgeruimd bureau.
Veel spullen hebben ook veel plek nodig om opgeborgen te worden. Belangrijk dus dat je ook voor die opslagruimte zorgt. Dat kan simpelweg door middel van een aantal dozen op zolder, maar je kunt ook wat extra kasten plaatsen. Door te zorgen voor extra opslag, weet je zeker dat spullen op de juiste plek kunnen worden opgeslagen.
Ook een schoon kantoor is enorm belangrijk. Het zorgt er in eerste instantie natuurlijk voor dat het kantoor hygiënisch blijft. Verder maakt het ook dat het bijdraagt aan die schone, georganiseerde werkruimte. De meeste werknemers zitten er immers niet op te wachten om aan een stoffig bureau vol koffievlekken te werken. Ook dat hoort bij opruimen en dus is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat het kantoor altijd netjes schoon blijft. Schakel hiervoor bijvoorbeeld een schoonmaker in, zodat je je werknemers hier niet mee hoeft te belasten en je kantoor altijd spik en span schoon blijft. Zo weet je ook zeker dat het kantoor echt altijd fris en schoon is en hoef je je geen zorgen te maken dat er iets wordt vergeten.