Persbericht - Wat doe je als je een van de snelgroeiende marketing bedrijven van Nederland bent en de verwachte groei zich anders ontwikkeld dan gepland? Samen met je medeoprichters heb je zwaar geïnvesteerd in wat een gat in de markt lijkt. Maar na een paar jaar blijkt je investering een risico te vormen daar waar je wel hard groeit. Het digitale marketingbureau Gradient groeit jarenlang met dubbele cijfers en wordt vijf jaar op rij beloond met een FD Gazelle award en andere prijzen. En toch blijkt uit de cijfers dat het bedrijf op een tweesprong staat en moet kiezen om verder te kunnen groeien…
Bekijk de video en lees het volledige verhaal hier: https://www.greyt.nl/cases/gradient-ambities-managen/
Joost Jongbloed is het type dat ’s ochtends het liefst met twee treden tegelijk de trap op rent. Grappend met collega’s beent hij het hoofdkantoor van Gradient in. Met zijn achtergrond als marketingconsultant en COO bij een succesvol technologie bedrijf is Joost als CEO nu verantwoordelijk voor Gradient’s strategie.
Gradient ontstond uit het bedrijf ConversionMob dat zich richtte op zoekmachinemarketing. Oprichter Dave Kruizinga, en mede-oprichter Peter Koonen en Joost Jongbloed veranderden de naam naar Gradient toen ze besloten zich te richten op de volledige customer experience. Deze koerswijziging pakt goed uit, inmiddels telt Gradient enkele tientallen medewerkers en grote klanten zoals DAF, Hema en Inshared.
“Alles draait om groei, dat is hetgeen wat ons bindt. Groei is echt een mindset. Als het goed gaat met onze klanten, gaat het goed met ons. Maar groei is nooit lineair. Ik vind het interessant om dat te managen.’’
…
Bekijk de video en lees het volledige verhaal hier: https://www.greyt.nl/cases/gradient-ambities-managen/