Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Jonge ondernemer? Zo kom jij over als een échte professional

Laatst bijgewerkt: 22-09-2022 14:00:09

Persbericht - Als kersverse ondernemer heb je meer nodig dan een sterk businessplan. De persoon achter het bedrijf is net zo belangrijk!

Wil je ervoor zorgen dat potentiële partners en klanten je zien als een echte professional? Dan zijn deze tips voor jou.

Strak in pak of smart casual?

Waar het vroeger normaal was om elke dag in een strak pak naar werk te gaan, is dat tegenwoordig niet meer altijd nodig. Toch is een goed pak essentieel om op de juiste momenten een goede indruk te maken. Investeer daarom in een eye-catcher die je niet alleen een professionele uitstraling geeft, maar ook je zelfvertrouwen een flinke boost geeft. Als je voor een pak kiest, voorkom dan dat je je zakken te vol stopt. Dit staat niet netjes. Neem een tas mee, of kom licht bepakt en gebruik een slim wallet of pasjeshouder in plaats van een dikke portemonnee.

Bouw een netwerk op

Mond-tot-mondreclame is erg handig voor een startende ondernemer om aan de eerste klanten te komen. Hiervoor is een goed netwerk goud waard. Ga naar evenementen en connect met andere professionals. Vergeet ook niet om zo veel mogelijk visitekaartjes uit te wisselen. Bewaar deze goed! Een twin wallet kan enorm handig zijn om visitekaartjes bij de hand te houden én netjes te bewaren. Stel je zakelijk op tijdens netwerkevenementen en zorg dat je je “elevator pitch” goed ingestudeerd hebt. Je weet maar nooit wanneer (en wie) je plots moet overtuigen van je passie en visie. Naast evenementen is LinkedIn ook een onmisbaar medium om in contact te komen en blijven met mensen uit het vakgebied. Je kunt hier ook mooi reclame maken voor jouw onderneming.

Blijf op de hoogte van de laatste trends

Kennis is key: als jij altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen binnen jouw vakgebied, kom je enorm gedreven en ambitieus over. Daarnaast kun je direct inspelen op nieuwe kansen op de markt. Wie het eerst komt, het eerst maalt! Schrijf je in voor relevante vakbladen, nieuwsbrieven en woon naar evenementen bij. Het kan ook nooit kwaad om je kennis regelmatig bij te spijkeren door cursussen te volgen.

Maak een sterke website

Je wilt natuurlijk dat iedereen bij jou terecht komt en met jou in zee gaat. Hiervoor is het handig om een website live te zetten waarin je precies vertelt wat je aanbiedt en hoe men met jou in contact kan komen. Jouw eigen website moet je zien als je digitale verkoop pitch. Het kan dan ook zeker geen kwaad om echt te investeren in deze website. Hanteer een duidelijke huisstijl, wees overtuigend en laat zien dat je open staat voor contact. Is een website bouwen niet jouw expertise? Schakel dan wat hulp in van bijvoorbeeld IT- en online marketing specialisten. Heb je al een paar “best practices” opgebouwd? Vertel hierover en laat je (tevreden) klanten een goed woordje voor je doen. Dit trekt twijfelaars over de streep en zorgt dat ze toch met je in zee willen gaan.

Blijf altijd overtuigd van je kunnen en vergeet nooit waar je passie ooit is begonnen. Met deze extra tips op zak ben jij in no-time een succesvolle ondernemer!