Je site bouwen met een sitebuilder

Laatst bijgewerkt: 09-04-2021 11:02:23

Persbericht - Anno 2021 is een website voor een bedrijf, project of evenement geen overbodige luxe. Een website zorgt er namelijk voor...

Anno 2021 is een website voor een bedrijf, project of evenement geen overbodige luxe. Een website zorgt er namelijk voor dat je vindbaar bent op het internet. Vrijwel iedere Nederlander zoekt dagelijks in Google naar antwoorden en met een website kun jij daar de antwoorden op bieden.

Het bouwen en onderhouden van een website is voor veel ondernemers niet de core-business, daarom dient het wel gemakkelijk gemaakt te worden. Hiervoor zijn inmiddels een aantal sitebuilders op de markt die je hier verder mee kunnen helpen. Een aantal hiervan bespreken we in dit artikel.

1.      Wix

Wix.com is één van de grootste sitebuilders op het internet. Inmiddels gebruiken al zo’n 200 miljoen gebruikers het.

Wix is een allround sitebuilder die geschikt is voor vrijwel iedere onderneming. Zo kun je gebruik maken van ontzettend veel plugins, een webshop starten of je site geschikt maken voor het genereren van leads.

Het voordeel van Wix is dat het erg uitgebreid is. Toch blijft het voor Sitebuilders lastig om die volledigheid goed in te delen. Hierdoor kan het best even wennen zijn bij de start van een sitebuilder. Maar geloof ons, wanneer je eenmaal aan de gang bent met je wixsite, wil je niet meer anders!

2.      Combell Sitebuilder

Combell is vooral in België en Nederland een veelgebruikte sitebuilder. Dit omdat de thema’s en de eenvoudige drag-and-drop functionaliteit in de smaak valt in onze markt. Daarnaast houden we in Nederland en België van Service en daar weet Combell handig op in te spelen.

Met hun 24/7 support staat het bedrijf altijd klaar voor vragen waardoor je altijd geholpen wordt op het moment dat het jou uitkomt. In tegenstelling tot de grote internationale spelers is dit een groot voordeel van Combell.

3.      Squarespace

Wanneer we het hebben over moderne sitebuilders, dan weet Squarespace de spijker op zijn kop te slaan. De sitebuilder creëert de modernste designs. Dit zorgt ervoor dat je met eenvoudige templates al gauw een professionele website weet neer te zetten.

Net als bij de andere sitebuilders is het via Squarespace mogelijk om sites op te zetten in vrijwel iedere niche. Of je nu een webshop of online visitekaartje wilt, squarespace biedt de mogelijkheden.

Wie spant de kroon?

Welke sitebuilder de beste sitebuilder voor jou is, hangt met name af van de wensen die je hebt. Daarnaast speelt het budget natuurlijk ook een rol. Over het algemeen kosten sitebuilders niet veel, maar kun je wel tegen hogere kosten aanlopen bij meer  vraag. Daarom is het verstandig om je op voorhand goed te verdiepen in de wereld van sitebuilders zodat je op voorhand een verstandige keuze maakt.