Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe Webfluencer naar de top groeit

Laatst bijgewerkt: 06-11-2021 10:00:08

Persbericht - De naam zegt het al: Bij Webfluencer draait alles om voorop te blijven in de extreem concurrerende online wereld. Ze helpen merken – klein en groot – online groei te realiseren. Dat doen ze door unieke branding, webdesign en marketingtechnieken. Het is niet voor niets dat ze het vertrouwen krijgen van bedrijven zoals Bacardi, ID&T en Mollie. Knap? Dat kan je wel zeggen.

Persoonlijke aanpak

De 25 jarige oprichter van Webfluencer, Jaron Romijn, weet wel waar dat enorme succes vandaan komt. “Wij zijn een jong team, bomvol enthousiasme. Bedrijven staan te popelen om met ons te werken. Wij zitten immers bovenop wat ‘hip’ is en ‘wat werkt’. En in de marketingwereld is dat natuurlijk het allerbelangrijkste: voor blijven op je concurrenten en met kop en schouders boven de rest uitsteken.”

Maar dat is natuurlijk niet de enige reden. Wat zeer wordt gewaardeerd door de klanten van Webfluencer is de openheid van het team. “Ja-knikkers zijn in elke branche een mogelijke bottleneck voor succes”. Zo ook in de marketingwereld. “Wij durven nee te zeggen tegen ideeën van klanten, ook al zijn zij heilig overtuigd van hun plannen. Dit leidt tot discussies, maar wanneer we het eens geworden zijn gaan wij door het vuur om jouw bedrijf online op de kaart te zetten.”

Datagedreven branding en webdesign

Er is een verschil tussen branding en branding volgens Jaron. “Waar wij ons echt in onderscheiden is de datagedreven aanpak. Waar een ‘gewone’ agency een leuke website neerzet kijkt Webfluencer verder. De doelgroep van de klant staat voorop. Wij doen altijd uitgebreid onderzoek naar de doelgroepen van onze klanten. De website is immers het hart van de communicatie van vele bedrijven. Als deze niet compleet aansluit bij jouw doelgroep dan red je het niet.”

Van intern onderzoek binnen bedrijven, via het analyseren van concurrenten en doelgroepen, tot het verwerken hiervan tot een algehele nieuwe online strategie. Dat is wat Webfluencer als geen ander doet. Geen nieuwe website, maar een nieuwe online identiteit met een solide strategie er achter. Zo schaalt Webfluencer bedrijven online op.

Een succesvol merk bouwen

De eerste indruk is de belangrijkste in de customer journey. Jouw merk moet een uitstraling, oftewel brand identity hebben die je merk op manieren promoot die nét het verschil maken. Het geeft die onvergetelijke eerste indruk. Voor je klanten moet je merk een garantie geven voor kwaliteit, consistentie en betrouwbaarheid. Webfluencer helpt bedrijven niet alleen met het definiëren van hun corporate identity, de algehele merkpositionering en het herdefiniëren van de brand story, maar verzorgt ook het implementeren van de nieuwe merkstrategie. Zo bouwt Webfluencer mee aan uiterst succesvolle merken.

Grootse plannen

Niets is zo leuk als succes boeken met je werk. Wij genieten enorm van de succesvolle online impact van onze klanten. Jaron quote: “Jouw online succes is onze missie”. Het klinkt als een cliché maar dat maakt het niet minder waar.” 4 Jaar geleden begon Jaron met gratis websites te bouwen voor vrienden en kennissen, en zijn agency helpt dezelfde personen nog steeds hun scale-ups verder uit te bouwen.

Hoe ziet jouw business er over 4 jaar uit, Jaron? “Ik heb een droom en dat is onze klanten, overal ter wereld, aan internationaal succes helpen. Binnen 4 jaar een kantoor in de VS is daarom een van onze grootste ambities. We spreken elkaar dan wel weer”.

Wil jij ook online accelereren? Neem eens contact op met het team van Webfluencer en laat je inspireren!