Hoe Kosso (Albert Dervishaj) in slechts 4 jaar tijd meerdere miljoenenbedrijven bouwde

Laatst bijgewerkt: 18-09-2024 10:47:55

Persbericht - Het verhaal van Albert Dervishaj, beter bekend als Kosso, is echt een knaller. Deze jonge ondernemer heeft in no-time zijn stempel gedrukt op zowel de muziek- als de zakenwereld.

Met bakken vol energie en een mega duidelijke visie heeft Kosso een indrukwekkend portfolio van succesvolle bedrijven opgebouwd. Zijn reis laat zien hoe ver je kunt komen als je echt gepassioneerd en vastberaden bent. Kosso’s avontuur begon met een simpele, maar krachtige droom: zijn eigen baas zijn. Na de havo en een korte stop aan de Hogeschool Zuyd, besloot hij dat het traditionele carrièrepad niet echt zijn ding was. Hij wilde gewoon zijn eigen ding doen—muziek, ondernemen, fitness—en daar keihard voor gaan. En dat heeft hij gedaan!

Zijn reis begon in de muziek wereld

Kosso, oftewel Albert Dervishaj, trapte zijn avontuur in de muziek af met knallende sessies bij ParraTV en 101Barz in 2012/2013. Met zijn debuut-EP ‘Deze Tijd’ en het album ‘Nooit Te Laat’ in 2017 zette hij zichzelf keihard op de kaart in Nederland. In 2020 ging hij samen met zijn verloofde Dorentina all-in met het album ‘Beauty and the Beast’, dat al snel goud pakte.

De in 1996 geboren Kosso hield het niet alleen bij muziek. In 2014 dook hij de ondernemerswereld in en opende hij de Balkania Shisha Lounge in Geleen, dé plek waar jongeren en fans samenkomen. Zonder ook maar een cent aan marketing uit te geven, wist hij door zijn artiestenstatus en invloed dit eerste project booming te maken.

Maar daar stopte het niet. Geïnspireerd door zijn eigen ervaring met tanden bleken, startte hij De Tandenbleker Maastricht, een praktijk voor cosmetische tandheelkunde. Ook dit werd in no time een hit. Kosso had één ding duidelijk voor ogen: businesses opzetten die zonder zijn constante aanwezigheid kunnen draaien, zodat hij zijn drukke leven kan blijven knallen.

De Klapper: Kosso Nutrition

Het grootste succes van Albert tot nu toe? Dat is zonder twijfel Kosso Nutrition. Deze online business is ontstaan uit zijn passie voor fitness, sporten en een gezonde levensstijl. Als hét gezicht van fitness in Nederland wist Kosso precies wat er wel en niet in top-supplementen moest zitten. Zijn motto “kwaliteit = prioriteit” werd meteen vanaf de start de standaard voor elk product dat de deur uitgaat.

Wat Kosso Nutrition echt uniek maakt, zijn de wetenschappelijk onderbouwde keuzes in ingrediënten en doseringen. Geen fabels of hypes, maar pure kwaliteit die je terugziet in de resultaten. En Kosso laat zijn fans zien hoe het allemaal gebeurt. Op zijn social media krijg je regelmatig een kijkje achter de schermen bij het productieproces. Dit geeft klanten niet alleen vertrouwen, maar bouwt ook een band op die verder gaat dan alleen een aankoop.

Maar dat is nog niet alles. Kosso Nutrition breidt zich nu ook uit naar de supermarkt met hun nieuwste proteïne pops, die inmiddels al in de schappen liggen. En ook B2B zien ze de kansen. De producten worden nu ook geleverd aan andere bedrijven, waardoor Kosso Nutrition niet alleen een hit is bij consumenten, maar ook in de zakelijke wereld terrein wint.

In amper vier jaar tijd is Kosso Nutrition doorgegroeid tot een van de grootste supplementenmerken van Nederland. De bestellingen stromen dagelijks binnen, met honderden pakketjes die de deur uit vliegen. Naar verluid zetten ze jaarlijks meer dan 5 miljoen om. Dat is geen kleinigheidje! Dit e-commerce bedrijf laat zien dat Kosso weet hoe hij naamsbekendheid moet combineren met kwaliteit en slimme marketing. Kosso Nutrition is nu een dominante speler op de Nederlandse markt en het lijkt erop dat Kosso nog lang niet klaar is met groeien.

Synergie en doorbouwen

In 2023 breidde hij zijn ondernemingsimperium uit met Physique Gym in Hulsberg, een moderne sportschool voor serieuze sporters. En het mooiste? Dit is dezelfde gym waar hij als jonge gast zelf begon met sporten. Voor veel leden is het niet alleen belangrijk om hard te trainen, maar ook om bewust te zijn van hun calorie-inname en energieverbruik. Het kan daarom nuttig zijn om de BMR te berekenen, zodat er gericht gewerkt kan worden aan specifieke doelen. Op deze manier biedt Kosso niet alleen een fysieke plek om te trainen, maar ook waardevolle inzichten voor het bereiken van resultaten. De cirkel is dus rond!

Maar laten we even inzoomen op die gym: het gerucht gaat dat hij bijna een miljoen euro op tafel heeft gelegd voor de aankoop van het pand, inclusief klantbestand en inventaris. Alleen al het pand kostte hem zo’n 600.000 euro. Maar waarom zou je zoveel betalen? Zou er meer achter zitten dan we weten? Misschien heeft hij grootse plannen die nog onder de radar blijven. En die gym? Die draait nu al een omzet van 300.000 euro per jaar. Hoeveel daarvan is pure winst? Kosso speelt het spel duidelijk op zijn eigen manier en dat maakt hem zo fascinerend.

Daarnaast lanceerde hij Fitpreps, een bedrijf dat gezonde (halal) sportmaaltijden aanbiedt. Het is voor iedereen duidelijk dat deze nieuwe bedrijven naadloos aansluiten bij zijn bestaande fanbase en zijn dominantie in de fitnesswereld verder versterken. Kosso’s reis van muziek naar miljoenenbedrijven toont zijn veelzijdigheid en ondernemende geest. Hij blijft een inspiratie voor velen, door zijn succes in muziek, horeca, en fitness te combineren.

Een familiebedrijf in opbouw

Naast al zijn zakelijke successen is Kosso ook een echte familieman die volop betrokken is bij de ondernemingen van zijn vrouw, Dorentina. En dat is niet zomaar iets! Eén van haar pareltjes is Dori Eyewear, een exclusief brillenmerk dat ze helemaal vanuit haar eigen passie voor brillen en mode heeft opgezet.

Dori Eyewear biedt stijlvolle, uniseks brillen die niet alleen je ogen beschermen. Ze brengen zéker ook je look naar een hoger niveau. Deze brillen zijn niet zomaar accessoires; het zijn statement pieces. En laten we eerlijk zijn, met Kosso’s invloed en Dorentina’s gevoel voor stijl zou het geen verrassing zijn als dit merk binnenkort door de grote namen wordt gedragen. Is dit het begin van een mode-imperium? Wat is het volgende voor dit powerkoppel? Eén ding is zeker: de toekomst ziet er net zo scherp uit als hun brillen!

Het ontstaan van Dori Eyewear

Het idee voor Dori Eyewear kwam voort uit een persoonlijke ervaring van Dorentina. Toen zij en Kosso elkaar leerden kennen, droeg ze altijd een bril op sterkte. Haar volgers op social media vielen massaal voor haar look en wilden weten waar die bril vandaan kwam. Hier zagen Kosso en Dorentina hun kans: waarom geen eigen lijn starten die stijl en betaalbaarheid combineert?

Op 3 juli 2022 dropte de eerste collectie van Dori Eyewear en binnen 23 uur was alles compleet uitverkocht! Het merk wist meteen de aandacht te trekken met hun opvallende gold-plated frames en gekleurde glazen. Maar wat betekent zo’n snelle uitverkoop eigenlijk? Heeft Dorentina een geheime formule voor succes? En het blijft niet bij één keer: ook latere collecties, zoals de jubileumcollectie van 2023, vlogen binnen no time over de toonbank. Het lijkt wel alsof alles wat ze aanraken in goud verandert. Je kunt je afvragen of Dori Eyewear op het punt staat om iets groots te worden—misschien wel groter dan we ons nu kunnen voorstellen. Eén ding is zeker: dit is nog maar het begin, en de toekomst van Dori Eyewear ziet er net zo glanzend uit als hun brillen!

Kosso’s vastgoed en luxe leven

Naast al zijn succesvolle ondernemingen heeft Kosso zijn horizon ook verbreed naar de vastgoedwereld. En hij doet dat niet bepaald op kleine schaal! Met slimme investeringen in Nederland, Duitsland, België, Dubai en binnenkort Spanje. Hij heeft dus al een serieuze vastgoedportefeuille opgebouwd. We hebben het hier over sportscholen, huurpanden en misschien zelfs wat luxe appartementen. In totaal heeft Kosso tien panden die hij verhuurt, wat hem elke maand een lekker bedrag aan huurinkomsten oplevert. Eén van zijn meest lucratieve panden tikt zelfs 5500 euro per maand aan, wat neerkomt op een jaaropbrengst van 66.000 euro. Maar wat doet hij met al dat geld? Een nieuw project op het oog, of toch maar weer een luxe auto erbij?

Zijn harde werk en slimme keuzes hebben hem geen windeieren gelegd. Hoewel niemand precies weet hoeveel hij echt waard is, is het duidelijk dat zijn netto waarde in de miljoenen loopt.

Kosso’s indrukwekkende leven

Kosso’s succes is niet alleen zichtbaar in zijn zakelijke ondernemingen, maar ook in zijn persoonlijke leven. Verleden jaar heeft hij zijn droomhuis gescoord: een villa die echt luxe uitstraalt. Denk aan een stijlvolle entree, een trofeeënkamer waar je U tegen zegt. En vergeet de thuisbioscoop die zo groot is dat je bijna denkt dat je in een echte filmzaal zit niet. Elk hoekje en gaatje van zijn huis is met precisie en stijl ingericht.

Maar het stopt daar niet. Kosso heeft zelfs het huis van zijn ouders gekocht. Ja, je leest het goed! Dit laat zien hoe belangrijk familie voor hem is, zowel in de business als in zijn privéleven. Hij zorgt goed voor de mensen die hem gesteund hebben.

En dan zijn autocollectie—wow! Kosso rijdt rond in een donkerblauwe Lamborghini Urus, een Lamborghini Huracan en een felrode Ferrari. Deze bakken zijn niet alleen voor de show, maar ook een perfecte manier om zijn succes te benadrukken. En wat als er nog meer auto’s in de garage staan die we nog niet hebben gezien?

Wat zijn de toekomstplannen van deze miljoenen ondernemer

Kosso’s verhaal is verre van over—de man heeft nog zoveel plannen! Hij blijft continu zoeken naar manieren om zijn ondernemingen, zoals Kosso Nutrition massage gun, te laten groeien en zijn impact te vergroten. In nog geen vier jaar tijd heeft hij meerdere miljoenenbedrijven opgezet, en dat is pas het begin. Kosso is het levende bewijs dat met passie, doorzettingsvermogen en een beetje lef, je echt ver kunt komen.

Zijn succes is niet alleen een inspiratie voor velen om hun dromen na te jagen, maar laat ook zien dat er geen grenzen zijn aan wat je kunt bereiken als je de juiste mindset hebt. Met zijn indrukwekkende portfolio van bedrijven en zijn constante drive voor persoonlijke en zakelijke groei, kunnen we alleen maar raden wat Kosso binnenkort nog meer uit zijn mouw zal schudden. Zou hij misschien binnenkort in een gloednieuw, ongekend project duiken?

Kosso’s verhaal laat zien dat zelfs de kleinste stappen grote veranderingen kunnen teweegbrengen. En met zijn vastberadenheid en ondernemerschap, is hij een inspiratiebron voor iedereen die zijn dromen wil waarmaken. Dus, wat staat er op de agenda voor deze miljardair-in-de-dop? De toekomst ziet er in elk geval mega spannend uit, en wij zijn benieuwd naar elke nieuwe zet die Kosso gaat maken. Wie weet, misschien ontdekken we binnenkort hoeveel hij écht waard is—en dat kan wel eens meer zijn dan we ooit hebben verwacht!