Hoe duurzaam zijn bedrijven anno 2021?

Laatst bijgewerkt: 08-04-2021 11:18:52

Persbericht - De aandacht voor duurzaamheid stijgt al jaren en ook bedrijven willen meer hun steentje bijdragen aan een betere wereld. Ook...

De aandacht voor duurzaamheid stijgt al jaren en ook bedrijven willen meer hun steentje bijdragen aan een betere wereld. Ook steeds meer bedrijven van kleiner formaat investeren in duurzaamheid, gezien de wetgeving en sociale druk rondom dit onderwerp niet stilstaan. Je kunt als bedrijf op allerlei manieren impact maken en duurzaam handelen. Eén manier om als bedrijf duurzamer te handelen, is door zonnepanelen met kwalitatief montagemateriaal te installeren. Het biedt voordelen voor je bedrijf en je maakt hiermee impact op het gebied van duurzaamheid. Willen we dat tegenwoordig niet allemaal?

Onafhankelijk

Zonnepanelen zorgen ervoor dat je je eigen stroom opwekt, door het licht van de zon. Zo zit je dus niet meer vast aan een abonnement van een energieleverancier. Daarnaast betekent dit dat je niet meer afhankelijk bent van de stijgingen van de stroomprijzen. Hoe hoger de stroomprijs wordt, hoe meer je al had kunnen besparen! Sinds 2019 zijn er meer zonnepanelen geïnstalleerd op daken van bedrijven dan op daken van consumenten. Over het algemeen verbruiken bedrijven meer energie, waardoor je al snel honderden euro’s per jaar bespaart op energiekosten. Tel dus je winst uit.

Een betere wereld

De stroom die door de zonnepanelen wordt opgewekt is 100% groen. Hierdoor produceer je dus je eigen duurzame energie en draag jij je steentje bij aan een betere wereld. Zonnepanelen stoten namelijk geen CO2 uit. Daarnaast wordt je energierekening gelijk een stuk lager. De investering verdien je hierdoor, afhankelijk van het energieverbruik van je bedrijf, in een X aantal jaren terug. Nadat je de investering eruit hebt, kun je daarna jarenlang genieten van gratis zonne-energie! Daarnaast heb je een positieve impact op de duurzaamheid van de aarde, omdat:

• De uitputting van fossiele brandstoffen hiermee gerekt wordt

• De “overbodige” opgewekte energie opgeslagen wordt

• Zonnepanelen een lange levensduur kennen

Imago

Duurzaamheid speelt tegenwoordig ook een rol in het imago van je bedrijf. Het is zelfs gebleken dat driekwart van de consumenten meer sympathie heeft voor bedrijven die zich inzetten voor een maatschappelijke kwestie. Door zonnepanelen, die ook op een plat dak te installeren zijn, laat je als bedrijf zien dat jij je verantwoording neemt op het gebied van duurzaamheid. Alle beetjes helpen!

Zo zie je dat zonnepanelen zelfs voor de wat kleinere bedrijven al veel voordelen bieden. In de komende jaren zal dit steeds meer de standaard gaan worden. Investeert jouw bedrijf in een betere toekomst voor de portemonnee én de wereld?