Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Persbericht - Hoe Autoglas Concurrent de autoruit-wereld verovert

Wanneer het gaat om autoreparaties dan denken we direct aan hoge kosten. Veel gedoe. Regelen van afspraken en hopen op snelle service. Dat het ook anders kan, dat bewijst Autoglas Concurrent. Hoe verovert deze prijsvechter de autoruit-wereld?

Prijs-kwaliteitverhouding als speerpunt

De gemiddelde consument let op de kosten. Zeker in deze tijd, waarin veel banen op het spel zijn komen te staan. Kunnen we ergens een paar euro besparen, dan doen we dat graag. Tegelijkertijd zijn kwaliteit en klantenservice tegenwoordig erg belangrijk. Zonder de juiste UX en garanties op producten en diensten kun je het als bedrijf tegenwoordig wel vergeten.

De gulden middenweg is het aanbieden van producten en diensten tegen aantrekkelijke prijzen, waarbij de klant altijd geholpen kan worden én de relevante informatie makkelijk kan vinden. Dat is waar Autoglas Concurrent excelleert en de concurrentie mijlenver achter zich laat.

De website bestaat uit een brede database met alle mogelijke automodellen. Van de meest populaire modellen tot obscure namen, van exclusieve E-segment-saloons tot vrachtwagens. Een flinke investering, maar tegelijkertijd dé manier om potentiële klanten binnen te halen. Niet alleen omdat de zoekmachines gelukkig worden van sterke content, maar ook omdat de lezer direct meer te weten komt over de auto.

Het gaat niet alleen om de laagste prijs. Het gaat om de prijs in verhouding tot de kwaliteit en dát is waar Autoglas Concurrent punten mee scoort.

Eerlijkheid op de website van Autoglas Concurrent

Een ster of barst in de voorruit kán afkeur bij de apk betekenen. Het kán ook gevaarlijk zijn. Maar dat is lang niet altijd het geval. Veel autoglasbedrijven leggen de nadruk op de enorme gevaren en het grote risico dat voorruiten spontaan verder scheuren wanneer het begint te vriezen.

De waarheid is anders. Voorruiten zijn gemaakt van degelijk glas en bestaan uit meerdere lagen die door een laagje PVB-folie bijeengehouden worden. Dat zorgt voor veel kracht en voorkomt het spontaan verder scheuren van autoruiten. Ook is de meeste autoruitschade buiten het zichtveld van de bestuurder niet eens reden voor afkeur. De apk-meesters kijken er meestal niet eens naar.

Hoe zit het nou precies: wanneer moet de voorruit vervangen worden? Eigenlijk is het heel simpel. Wanneer er sprake is van ruitschade in het zichtveld van de bestuurder, zijn er twee situaties waarin de voorruit vervangen moet worden:

  • Sterretjes met een diameter van minstens 20 millimeter
  • Vertakte scheuren

In alle andere gevallen mag de bestuurder gewoon doorrijden, al is het wel verstandig om een verse ster tijdig te laten repareren.

Dat is precies wat je tegenkomt op de website. Autoglas Concurrent jaagt de bezoeker niet naar de producten op de website door paniek te zaaien. Eerlijke en betrouwbare informatie, dat is wat de lezer vindt en dat wordt gewaardeerd.

Hoe kan het vervangen van autoglas eigenlijk zo goedkoop zijn?

Wanneer je niet bekend bent met de autoruit-wereld: dealers rekenen vaak forse bedragen om een autoruit te vervangen. Aangesloten merkdealers mogen namelijk uitsluitend autoruiten verkopen met een merklogo. Dat merklogo maakt de autoruiten exclusief, waardoor de prijs direct de lucht inschiet. Dat logo doet overigens verder niets voor de autoruiten zelf; het is puur decoratief.

Bij Autoglas Concurrent worden geen merkruiten verkocht. Deze prijsvechter biedt alleen after market autoruiten aan. Deze autoruiten worden op dezelfde manier gemaakt als de merkruiten. Vaak zelfs in dezelfde fabrieken. Het enige verschil is het ontbreken van het merklogo. Daarmee vallen de prijzen veel lager uit.

De werkwijze van de prijsvechter is overigens geen geheim. De manier waarop de lage prijzen mogelijk gemaakt zijn, is herhaaldelijk op de website van Autoglas Concurrent zelf te vinden.

Tel daar goede service bij op en het succes is duidelijk

Lage prijzen alleen, daarmee verover je de markt tegenwoordig niet meer. Naast de lage prijzen moet het vooral zo makkelijk mogelijk zijn om een product of dienst te bestellen én geleverd te krijgen. Hoe doe je dat wanneer je autoruiten verkoopt?

Autoglas Concurrent heeft ervoor gekozen om samen te werken met montagepartners door heel Nederland en België (uitsluitend FOCWA-gecertificeerd uiteraard). Op die manier kan elke klant direct een nieuwe autoruit bestellen, inclusief bezorging én montage op locatie. De klant kan hierbij zelf kiezen binnen welk tijdsbestek dat moet gebeuren. Hoe meer spoed, hoe hoger de kosten.

Daarmee heeft de klant de vrijheid om zelf te bepalen waar en wanneer de voorruit vervangen wordt, terwijl de prijzen zeer competitief blijven. Dat is samen met de omvangrijke database en eerlijkheid dé manier geweest waarop Autoglas Concurrent een van de grootste spelers op de autoruit-markt geworden is en de komende tijd ook zeker zal blijven. 

Delen op:
LinkedInFacebookTwitter