Gestart als ondernemer – tevens de start van je administratie

Laatst bijgewerkt: 19-02-2021 15:34:07

Persbericht - Met een handige keuzehulp en een gratis proefperiode vind jij eenvoudig het beste online boekhoudprogramma voor de startende ondernemer. Zo...

Met een handige keuzehulp en een gratis proefperiode vind jij eenvoudig het beste online boekhoudprogramma voor de startende ondernemer. Zo kom je er direct achter of het programma bij jouw bedrijf past.

Voor die vliegende start heb je ook zelf gezonde financiële basiskennis nodig. Zo bespaar je geld, tijd en krijg je geen teleurstelling achteraf.

Ondernemen is een apart vak en heeft jouw volledige aandacht nodig. Dan is het wel zo fijn als je hierbij ondersteunt wordt om een succesvolle start te kunnen maken. Dat begint bij een goede boekhouding. Waarbij je tevens jezelf goed voorbereid op het regelen van je belastingzaken.

Administratie kost tijd en kan daarom maar beter direct goed in kaart worden gebracht zonder een hoop uitzoekwerk.

Eerste opdracht binnen

Eerste opdracht binnen? Factuur versturen? Handig als dit allemaal kan vanuit je boekhoudprogramma. Zo houd je zicht op de geldstromen. Hoe meer facturen en offertes je verstuurt des te verstandiger is het om je administratie goed op te zetten.

Wil je de boekhouding zelf blijven doen of zoek je ondersteuning van een boekhouder of accountant. Een boekhouder is veel minder tijd kwijt als jij een goede boekhouding hebt. Dat scheelt dus ook tijd en geld.

Als je een webwinkel hebt kunnen bestellingen direct in de boekhouding verwerkt worden.

En je belastingaangifte gaat veel sneller zodat jij tijd overhoudt voor je eigen bedrijf!

Een goede keuze maken bij het kiezen van een boekhoudprogramma

Wat zijn je wensen, welke functies heb je nodig om efficiënt en snel te kunnen werken. Wil je ook een app op je telefoon en tijd besparen op het doen van de btw-aangifte? Btw uitrekenen doe je heel makkelijk met deze tool.

Handel je ook buiten de EU-grenzen, kies je voor een meekijkfunctie voor een boekhouder of laat je alles over aan een deskundige.

Kies het boekhoudprogramma dat bij je past en kijk goed naar je bedrijf en je wensen. Probeer een programma eerst eens uit. Veel aanbieders hebben een gratis proefperiode.  Dat kan erg handig zijn om te zien of je er mee overweg kunt, het snel en efficiënt werkt en of alle onderdelen aanwezig zijn in het pakket.

Zoek je ook goede ondersteunende software voor het uitvoeren van projecten?

Project management software ondersteunt projectmanagers en projectmedewerkers in het beheren en uitvoeren van projecten en taken. Met de projectmanagementmethode van Kanban werk je heel efficiënt. Lees hier wat de voor- en nadelen zijn.